سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۰
داوران جشنواره سخت‌گیرانه به انتخاب برگزیدگان بپردازند

حسین رزمجو، استاد ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد، با بیان این‌كه شاعران توانا معلمان بزرگ بشریت هستند از هیات داوران جشنواره شعر فجر خواست كه در انتخاب برگزیدگان سخت‌گیرانه‌تر عمل كنند.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، رزمجو گفت: ایرانیان در جهان به ذوق و قریحه شاعرانه شهره هستند و طبیعی است كه این ذوق بارور هر نوع شعری را بر نمی‌تابد و به دنبال شكل متعالی آن می‌گردد.
وی افزود: به طور كلی نباید درباره میزان تاثیر شب‌های شعر و همایش‌های ادبی مبالغه كرد؛ چون این قبیل فعالیت‌ها به‌طور عمده در شاعران جوان موثر است و كاركرد آن تقریبا در همین حوزه محدود می‌ماند.

این استاد ادبیات به ثمر نشستن كوشش‌های شاعران سرآمد نظیر مولانا وحافظ را نتیجه تلمذ آن بزرگان در محضر قرآن و ائمه معصوم(ع) دانست و از شاعران جوان خواست كه به معارف دینی و مذهبی توجه بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: شاعری وظیفه سنگینی است و در هر نسل تنها عده معدودی به درستی از پس آن بر می‌آیند و همین‌ها هستند که كلامشان بر دل‌ها می‌نشیند.

رزمجو از شاعران اصیل به عنوان پیامبران عصر خاتمیت نام برد و یادآور شد: جشنواره شعر فجر تنها در صورتی می‌تواند موفق باشد كه گزینش‌های روشمند و دقیقی داشته باشد و این كار نیازمند دانش و حوصله بالایی است.

وی در پایان گفت: شاعران توانا به طور کلی رغبتی به شركت در مسابقات ادبی ندارند و این وظیفه نهادهایی همچون دبیرخانه جشنواره شعر فجر است كه با مطالعه دقیق آثار شعری، چهره‌های شاخص را شناسایی و به جامعه معرفی كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط