سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۲
جشنواره شعر فجر، تمامی آثار تولیدی یک سال را بررسی کند

اسدالله شعبانی وظیفه عمده جشنواره شعر فجر را بررسی تمامی آثار تولید شده در طول یک سال و معرفی نمونه‌های برتر آن به جامعه می‌داند.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، شعبانی گفت: به اعتقاد من رویه‌ای که این جشنواره در سال‌های اخیر اتخاذ کرده است، موجب دور شدن شاعران پیشکسوت از آن می‌شود.

وی به رویکرد تجلیلی و غیررقابتی جشنواره شعر فجر در دو دوره نخست اشاره و تصریح کرد: روند جشنواره در آن دو دوره بهتر بود؛ چراکه افرادی مانند من که سال‌ها در عرصه ادبیات کودک و نوجوان کار کرده‌ایم، حاضر به شرکت در جشنواره‌ای که باید آثار خودمان را به آن‌جا ارسال کنیم، نیستیم.

شعبانی با بیان این‌که نفس توجه به ادبیات کودک و نوجوان به هر شکلی که باشد موجب خرسندی است، توضیح داد: بحث من بر سر بالا بردن جنبه کیفی جشنواره است و این امر به کوشش‌های فراوانی در این حوزه نیاز دارد.

وی ادامه داد: دبیرخانه این جشنواره باید در طول سال فعال باشد و تمامی آثار تولیدی طی سال را بررسی کرده و نمونه‌های برتر را به جامعه ادبی کشور معرفی کند.

این شاعر کودک و نوجوان در پایان اظهار داشت: جشنواره شعر فجر باید بدون توجه به نام‌ها، ادبیات کودک و نوجوان را در نظر داشته باشد و به ارتقا آن بیندیشد؛ اگرچه این امر کاری دشوار و مستلزم دانش و آگاهی فراوان است اما با اتخاذ رویکردهای مناسب می‌توان اثرگذاری مطلوب‌تری در سطح جامعه داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط