سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۹
توجه به تمامی قالب‌های شعری از امتیازات جشنواره است

محمود حبیبی کسبی، برگزیده چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، توجه این جشنواره به تمامی قالب‌های شعری را برتری آن بر سایر رویداها و جشنواره‌های ادبی مشابه برشمرد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، حبیبی‌کسبی گفت: در دو ساله اخیر که وجه رقابتی در جشنواره شعر فجر پر رنگ‌تر شده است، جامعه شعری کشور و به‌ویژه شاعران جوان انگیزه بیشتری برای فعالیت و حضور در این عرصه پیدا کرده‌اند.

وی تجلیل از پیشکسوتان عرصه ادبیات را امری ضروری دانست و افزود: به طور کلی حضور و نقش‌آفرینی شاعران نام آشنا و شاخص در جشنواره شعر فجر می‌تواند در بالا بردن اعتبار و جنبه علمی و کیفی آن موثر باشد.

این شاعر از مسوولان برگزاری جشنواره خواست که با اتخاذ تمهیدات لازم زمینه حضور بیش از پیش شاعران توانمند و پیشکسوت را در جشنواره مهیا کنند.

وی توجه این جشنواره به گونه‌های مختلف شعری را نکته مثبت آن برشمرد و اظهار داشت: خوشبختانه دایره دید مسوولان به گونه‌ای است که تمامی قالب‌های شعری اعم از کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن را در بر می‌گیرد.

شاعر برگزیده بخش کلاسیک چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در پایان توضیح داد: از آن‌جا که این جشنواره در سطحی گسترده برگزار می‌شود، حضور و رقابت شاعران جوان شهرستانی در کنار سایر نامداران عرصه شعر موجب پویایی فضای فرهنگی کشور می‌شود و این برای همه ما غنیمت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط