سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۳
جشنواره شعر فجر به زبان و گويش‌هاي محلی توجه كند

مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان آذربايجان غربي با اشاره به تنوع زبان‌ها و گويش‌ها در سطح كشور، خواستار برگزاري جشنواره گويش‌هاي شعری شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، محمد كريمي به ستاد اطلاع‌رساني پنجمين جشنواره بين‌المللي شعر فجر گفت: خوشبختانه چند سالي است كه بر اساس يك سنت حسنه جشنواره شعر فجر به صورت استاني و نيز ملي و بين‌المللي برگزار مي‌شود و طي اين سال‌ها توانسته اثرگذاري خوبي داشته باشد.

وي دفاع از ارزش‌هاي انقلاب و دفاع مقدس را يكي از رسالت‌هاي مهم دستگاه فرهنگي كشور دانست و تصريح كرد: يكي از ابزارهاي كارآمد جهت حراست از دستاوردهاي فكري و فرهنگي انقللاب برگزاري جشنواره‌های ادبي است و بايد به اين مقوله توجه درخوري داشت.

به گفته مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان آذربايجان غربي، جشنواره شعر فجر مي‌تواند مفاهيم والاي انقلاب را به نسل‌هاي جوان‌تر جامعه منتقل كند.

وي در ادامه خواستار تقويت بخش استاني اين جشنواره شد و خاطرنشان كرد: با شناسايي نقاط قوت مناطق جغرافيايي كشور و تعريف بخش‌هاي ويژه‌اي براي آن‌ها مي‌توان كار كرد موثرتري داشت.

وي با اشاره به ظرفيت هاي بالاي زباني و گويشي در كشور يادآور شد: به طور مثال دو استان آذربايجان غربي و كردستان مي‌توانند با اعلام فراخوان‌هاي بين‌المللي در ذيل جشنواره شعر فجر شاعران علاقه‌مند به انقلاب را از كشورهايي نظير تركيه و عراق جذب اين جشنواره كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها