سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۶ - ۱۱:۳۹
مثنوي معنوي  به روايت  ‍"ژاله علو"

ژاله علو هنرمند پيشكسوت كشورمان با بيان اينكه، فيلم برداري مجموعه برنامه "حكايت ني" به كارگرداني "علي مختارزاده" در استوديو گلستان آغاز شده است، گفت: از هفته آينده به همراه فخرالدين صديق شريف ، داستان هاي اين مجموعه برنامه را در قالب شعر نقل و روايت مي كنيم.

"ژاله علو" بازيگر و گوينده پيشكسوت تتاتر،سينما و تلويزيون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري كتاب(ايبنا) با اعلام اين خبر گفت: اين مجموعه 26 قسمتي داستان مثنوي مولوي است كه به شكل نمايش در استوديو گلستان سيما فيلم، فيلم برداري مي شود.

وي افزود: اين برنامه به مناسبت سالگرد مولانا طراحي شده و دكور بزرگي دارد كه به صورت پرده اي و نقالي طراحي شده و در هر قسمت از اين مجموعه چهار تا پنج بازيگر ثابت وجود دارند و بنده و فخرالدين صديق شريف به عنوان راوي، داستان ها را به صورت شعر نقل و روايت مي كنيم.

علي مختارزاده كارگرداني اين مجموعه را بر عهده دارد و انوشيروان ارجمند، زهرا سعيدي، ضياء نوروزي، حسين لطيفي و پرويز پورستار از بازيگران ثابت اين مجموعه برنامه به شمار می آیند.

طبق برنامه ريزي هاي انجام گرفته قرار است فيلم برداري اين مجموعه 52 روز به طول انجامد و هم زمان با ضبط كار به تدوين نيز برسد.

اين گوينده پيشكسوت رادیو و تلويزيون در بخش ديگري از صحبت هاي خود در پاسخ به اين پرسش كه به كداميك از شخصيت ها و چهره هاي تاريخي،ادبي و مذهبي كشورمان علاقه مند هستيد خاطرنشان كرد: خوشبختانه وقتي به پيشينه خود مي نگرم چهره هاي فاخر و مطرحي بسیاری را مي بينم كه هر يك از آنها افتخارات كشور ما محسوب مي شوند.

ژاله علو افزود:در ميان تمام چهره هاي مطرح كشورمان به زندگي نامه و آثار "پروين اعتصامي" علاقه خاصي دارم ، طوري كه قرار بود اشعار اين شاعر نامدار را در قالب cd تهيه و عرضه كنم.

وي يادآورشد: معتقدم آنچه كه يك شاعر مي گويد در برگيرنده مشكلات و موفقیت های جامعه خودش است و به همين دليل شاعران ما بايد بسيار ريزبين بوده و تمامي مسائل جامعه را در قالب اشعار خود بازگویند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط