دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۷
مجموعه داستان غزل تاجبخش آماده انتشار است

غزل تاجبخش اين روزها اثر داستاني جديدي را آماده انتشار دارد كه به زودي آن را به ناشر مي‌سپارد. به گفته تاجبخش، دغدغه او در اين اثر مساله خودباوري و فرديت زنان است كه از قرن‌ها پيش با آن دست به گريبان بوده‌اند._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، تاجبخش درباره اين كتاب كه برخي از داستان‌هاي آن در نشريات دهه‌هاي قبل نيز به چاپ رسيده و يا در نمايش‌هاي راديويي اجرا شده است، گفت: مسائل اجتماعي در اين كتاب محوريت كلي همه داستان‌ها را تشكيل مي‌دهد؛ ضمن آنكه اين نگاه به مسايل اجتماعي با حضور زنان در جامعه و مساله فرديت و خودباوري آنان طرح شده است. 

وي افزود: همواره از مرور وضعيت زنان در طول تاريخ متاثر مي‌شدم. به اعتقاد من بيشتر زنان مشغوليت در مسايل فرعي را بيشتر مي‌پسندند و براين اساس مساله خودباوري در جامعه در طول قرن‌ها از آنان سلب شده است. 

اين شاعر همچنين گفت: زبان داستانگويي در اين كتاب كه اغلب راويان آن اول شخص و زنان هستند،‌ ساده و امروزي و براساس شيوه داستان‌گويي و عناصر داستاني مدرن شكل يافته است. 

اين كتاب كه به گفته تاجبخش، هنوز نامي نيز براي آن انتخاب نشده است، دربرگيرنده 15 داستان كوتاه است كه به زودي به انتشارات «آواي كلار» سپرده خواهد شد. «دو مثقال لبخند»، «خدا خفه‌ات كند خانم خوشگله» و «صله و صلوات»، نام برخي از داستان‌هاي اين كتابند. 

وي همچنين رماني را نيز درباره زادگاهش در حال انتشار دارد.

غزل تاجبخش، شاعر و نويسنده، متولد ۱۳۲۱، بروجرد است. او كه فارغ‌التحصيل رشته مديريت بازرگاني است، از مهر ۱۳۶۰ به تشكيل انجمن ادبي غزل همت گمارد. «خانه‌ ام‌ابيها»، رمان‌هاي «آدمك»، «دوست ناديده»، «بر بال‌هاي پرواز و مجموعه اشعار «مامون؛ غزل باران‌هاي سنگي» و «شبدرهاي چهار برگ» از آثار او هستند.

تاجبخش همچنين انتشار كتاب «قلم‌ها و سايه‌ها» را كه پژوهش و نگرشي در زندگي حضرت زهرا(س)است و نيز کتاب «زن، شعر و انديشه» را در كارنامه ادبی خود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط