شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۸
تازه‌ترين رمان غزل تاجبخش در مرحله حروف‌نگاري است

«مامون و قلاغ‌هاي آقا شازده»، عنوان تازه‌ترين رمان غزل تاجبخش است كه در حال حاضر مراحل حروفچيني را در انتشارات «روشنگران» سپري مي‌كند. در اين رمان كه وقايع آن ‌در زمان جنگ دوم جهاني اتفاق مي‌افتد، توجه به نوعي بومي‌گرايي با مرور فرهنگ اقليمي و مردمي مامون(روستايي بين اراك و بروجرد) مد‌نظر نويسنده بوده است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، «مامون و قلاغ‌هاي آقا شازده»(قلاغ؛ شكل بومي كلمه كلاغ)، عنوان چهارمين و تازه‌ترين رمان غزل تاجبخش است كه اين روزها مراحل انتشار را در انتشارات «روشنگران» سپري مي‌كند.
 
به گفته تاجبخش اين رمان درباره روستاي «مامون»، زادگاه وي است كه بين اراك و بروجرد و نزديك ايستگاه راه آهن قرار دارد.

نويسنده در اين رمان خاطرات دوران كودكي‌اش را كه در قالب موقعيت‌هاي داستاني خلق شده‌اند، با زباني محلي و بومي روايت كرده است. 

داستان اين كتاب در زمان جنگ دوم جهاني اتفاق مي‌افتد و نويسنده در آن رويدادهايي را كه براي او و هم‌نسلانش رخ مي‌دهد، با بياني داستاني بازگو كرده است.

غزل تاجبخش، شاعر و نويسنده، متولد ۱۳۲۱، بروجرد است. او كه فارغ‌التحصيل رشته مديريت بازرگاني است از مهر ۱۳۶۰ به تشكيل انجمن ادبي غزل همت گمارد.

«خانه‌ ام ابيها»، رمان‌هاي «آدمك»، «دوست ناديده»، «بر بال‌هاي پرواز و مجموعه اشعار «مامون؛ غزل باران‌هاي سنگي» و «شبدرهاي چهار برگ» از آثار او هستند.

تاجبخش همچنين انتشار كتاب «قلم‌ها و سايه‌ها» را كه پژوهش و نگرشي در زندگي حضرت زهرا(س)است و نيز کتاب «زن، شعر و انديشه» را در كارنامه ادبی خود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط