چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۷

«سیسیل اوبری» نویسنده سری کتاب های کودکانه مشهور «بل و سباستین» در سن 81 سالگی در منطقه «دوردان» در حومه پاریس چشم از جهان فروبست._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، وی که با نام شهروندی «آنه خوزه بنارد» نامیده می شد، پیش از آنکه عشق خود به نوشتن کتاب های کودکان را کشف کند، در سال 1948 در فیلم «مانون» به ایفای نقش پرداخت و به شهرت رسید. 

در این فیلم که «هنری کلوزوت» آن را کارگردانی کرده،«اوبری» نقش دختربچه ای روستایی را بازی کرده است. این فیلم در جشنواره فیلم ونیز موفق به دریافت جایزه شیر طلایی شد. از دیگر موفقیت های این بازیگر می توان به بازی در فیلم های «رز سیاه» در نقش مقابل «اورسن ولز» و «بلاو بارت» در کنار «هانس آلبرس» اشاره کرد. وی سال 1956 سرانجام از دنیای فیلم خداحافظی کرد. 

این نویسنده با نگارش داستان «بل و سباستین» به شهرت و موفقیت رسید.این کتاب داستان پسربچه ای است که به فرزندی پذیرفته شده و سگ بزرگ سفیدی دارد. همچنین سری «دنباله نقره‌ای» وی در فرانسه و آلمان با موفقیت چشمگیری روبه‌رو شد.وی نه تنها در زمینه آثار کودکان فعالیت داشت، بلکه به نگارش فیلمنامه نیز پرداخته بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها