سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
موافقت مجلس با جدول هزینه‌کرد یک‌درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی

نمایندگان مجلس، جدول شماره ۱۲ با عنوان «هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی» را تصویب کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ابینا)، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ جدول شماره ۱۲ با عنوان «هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول اظهار کرد: در زمان تصویب بخش اول بودجه طبق محاسبات ما یک درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی که باید برای مسائل فرهنگی هزینه می‌شد، ۲۸ همت می‌شد منتها دولت در جداول ۳۶ همت را برای توزیع آورده است.

وی اضافه کرد: کمیسیون تلفیق با همکاری کمیسیون فرهنگی اصلاحاتی در این جداول اعمال کرد که از جمله آن اختصاص منابع بیشتری برای آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت بهداشت و درمان بود همچنین تلاش شد که این توزیع عادلانه باشد.

وی افزود: امسال برای اولین‌بار بودجه در مرحله اول به شکلی تصویب شد که کسی نمی‌تواند بودجه حوزه فرهنگ را پرداخت نکند.

اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد نیز در این جلسه با تبریک روز معلم و کارگر گفت: باید از آقای دکتر منظور (رئیس سازمان برنامه و بودجه) و اعضای دولت تشکر کنیم. در دولت توانستیم توافق خوبی را با وزارتخانه‌های مرتبط برقرار کنیم.

وی افزود: این موارد در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون فرهنگی و تلفیق بودجه مطرح شد، اعتقادم این بود که موارد ذکر شده از جانب دولت کامل بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تحولی مهم در حال رخ دادن است، تصریح کرد: تقاضا می کنم نمایندگان عزیز رای قاطعی دهند تا تصویب شود.

وی تاکید کرد: برای اولین‌بار توانستیم در دولت توافقات خوبی را درباره این جدول داشته باشیم که در مجلس شورای اسلامی نیز بر این موضوع همت شد و کار مهمی صورت گرفت. انتظار می‌رود شاهد تحولاتی باشیم.

به گزارش ایبنا؛ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به جدول شماره ۱۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور (بخش دوم- جداول) با عنوان «تعرفه‌های درآمدهای موضوع جدول شماره ۵»، با تصویب این جدول موافقت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط