سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان برای خرید از نمایشگاه کتاب سرمایه‌گذاری فرهنگی است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، پرداخت یارانه به گروه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی برای خرید از نمایشگاه را سرمایه‌گذاری فرهنگی دانست.

محمدرضا احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره اهمیت اختصاص یارانه خرید از نمایشگاه برای گروه‌های دانش‌آموزی بیان کرد: آموزش و پرورش از ارکان اصلی نظام است و یکی از مخاطبان اصلی نمایشگاه کتاب، دانش‌آموزان هستند؛ بنابراین علاوه‌بر توجه به راه‌های انس با کتاب از دوره کودکی و نوجوانی، اگر یارانه‌ای در حوزه فرهنگی وجود دارد، باید برای این گروه‌ها هزینه و تخصیص داده شود.

وی نمایشگاه کتاب را در تقویت کتابخوانی مهم ارزیابی کرد و با تاکید بر حمایت از دانش‌آموزان برای خرید از نمایشگاه کتاب، افزود: شاید بسیاری از خانواده‌ها، توان کافی برای خرید کتاب را نداشته باشند، بنابراین به‌نظر می‌رسد این یارانه بعد از چند دوره توقف باید احیا شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بی‌توجهی به مولفه کتابخوانی را یکی از عوامل بروز آسیب‌های اجتماعی طی سال‌های اخیر ارزیابی کرد و گفت: یکی آسیب‌های سال‌های اخیر به‌ویژه در دوره شیوع کرونا و بعد از پایان همه‌گیری با دانش‌آموزان بود؛ بنابراین باید بیش از گذشته به دانش‌آموزان توجه کرد. در مجموع هرچه برای افزایش سرانه مطالعه و تقویت فرهنگ کتابخوانی تلاش کنیم، برای آینده سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

احمدی درباره حمایت از دانشجویان برای خرید از نمایشگاه کتاب تهران بیان کرد: خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی که به منابع مرجع نیاز دارند، ضروری است؛ اما حمایت یارانه‌ای از دانشجویان نیز باید تقویت شود، چراکه دانشجویان، پایه‌گذاران علمی کشور هستند و باید از آن‌ها به‌ویژه در زمینه تامین منابع آموزشی از آن‌ها حمایت کرد.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران، ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها