چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۶ - ۱۱:۴۷
زندگي شهيد "رجايي" را با رجوع به آثار مكتوبش به تصويرمي كشم

"پوران درخشنده" كارگردان سينماي ايران با بيان اينكه، در صورت تمايل و حمايت ارگان و يا بنياد خاصي،علاقه مند هستم زندگي شهيد رجايي را در قالب يك فيلم به تصوير بكشم، گفت: دو كتاب از اين شخصيت كه شرح حال زندگي اش بوده است را مطالعه كردم و متوجه شدم زندگي پرفراز و نشيب شهيد رجايي قابليت تبديل شدن به يك فيلم پر مخاطب را دارد.

"پوران درخشنده" نويسنده و كارگردان سينما با اعلام اين خبر به خبرنگار خبرگزاري كتاب(ايبنا) گفت: در صورت تمايل و حمايت مالي و معنوي ارگان و يا بنياد خاصي علاقه‌مند هستم فيلم زندگي شهيد"رجايي" را بر اساس كتاب‌هايي كه درباره زندگي اين شهيد نوشته شده، جلوي دوربين ببرم و معتقدم زندگي پرفراز و نشيب اين شخصيت سياسي در قالب تصوير مي تواند با استقبال مخاطبان مواجه شود.

وي درباره علاقه اش به زندگي شهيد رجايي گفت: شهيد رجايي به دليل مظلوميت و  نوع كارش كه معلمي و تدريس بوده از ويژگي‌ و جايگاه خاصي در ميان مردم برخوردار است و به دليل همان اعتقادات و باورهايش چندين سال به زندان مي‌رود.

درخشنده تصريح كرد: معتقدم بايد در اين باره فيلمي ساخته شود و به وسيله سينما حق مطلب درباره اين شخصيت ادا شود.

پوران درخشنده در بخش ديگري از صحبت هاي خود به ساخت فيلم "پروين اعتصامي" در 16 سال گذشته اشاره كرد و يادآورشد: از دو دهه گذشته قصد داشتم فيلمي درباره "پروين اعتصامي" بسازم و حتي طرح ساخت اين فيلم را حدود 16 سال پيش به گروه فرهنگ و هنر شبكه اول سيما تقديم كردم كه به هر دليلي با توليد اين فيلم موافقت نشد.
اما خوشحال شدم وقتي شنيدم كه آقاي "فريدون حسن پور" قصد دارد با حمايت مركز سيما فيلم زندگي اين چهره ادبي و شاعر بزرگ را به تصوير بكشد.

حضور "شقايق فراهاني" در نقش پروين اعتصامي در تله فيلمي که قرار است از زندگي اين شاعر بزرگ تهيه شود، قطعي شده است. همچنين با بازيگراني چون ايرج راد، بهناز جعفري و فرهاد اصلاني مذاکراتي براي حضور در اين فيلم صورت گرفته است.درخشنده فيلم "بچه‌هاي ابدي" را آماده نمايش دارد و درصدد توليد فيلم 700 نيز بوده است. تحقيقات كتابخانه‌اي فيلم 700در حال تكميل است ولي به دليل حساسيت و ظرافت موضوع،كار تحقيقاتي آن در حوزه ميداني صورت خواهد گرفت.700 به زندگي "ميرسيدعلي همداني" عارف قرن هشتم مي‌پردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها