چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۶
رونمایی از دو کتاب آقا معلم شهید در محل کارش

همدان - دو کتاب «حاتم‌تر از طایی» و «مهمانی آقا معلم» نوشته لیلا گودرزیان فرد در روستای محل تدریس آقا معلم شهید رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، در آستانه سالگرد شهادت تقی بهمنی دو کتاب «حاتم‌تر از طایی» و «مهمانی آقا معلم» نوشته لیلا گودرزیان فرد در روستای محل تدریس آقا معلم شهید رونمایی می‌شود.

شهید بهمنی معلم بود و در درگیری‌هایی که ضد انقلاب در کردستان به وجود آورده بودند، به صورت داوطلبانه به عضویت سپاه پاسداران درآمد و به پاوه، سنندج و مهاباد رفت و به عنوان فرمانده نیروهای همدان در مهاباد خدمت می‌کرد.

این شهید والامقام سپس فرمانده پاسگاه‌های مرزی قصرشیرین شد و در ۳۱ شهریور زمانی که عراق حمله کرد به عنوان فرمانده نوار مرزی در آنجا حضور داشت و هنگامی که نیروها عقب نشینی کردند؛ به عنوان فرمانده جبهه میانی سرپل ذهاب خدمت می‌کرد و تا زمان شهادت فرمانده بود.

شهید بهمنی بعد از پیروزی در عملیات قراویز در روز دهم اردیبهشت، برای هماهنگی نیروها به پادگان ابوذر رفت که در موقع برگشت بر اثر برخورد ترکش خمپاره به مغزش به شهادت رسید.

بر این اساس نویسنده دو کتاب «حاتم‌تر از طایی» و «مهمانی آقا معلم» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، با اشاره به رونمایی از دو کتاب او در روستای محل تدریس شهید بهمنی اظهار کرد: بنده در مورد شهید تقی بهمنی توفیق داشتم دو کتاب در حوزه کودکان و بزرگسالان بنویسم.

وی ادامه داد: طبق گفته یکی از همرزمان شهید بهمنی، این شهید فرمانده فرماندهان بود زیرا مدتی فرماندهی عملیات غرب کشور را برعهده داشت و جزو فرماندهان بزرگ محور غرب به شمار می‌رفت.

این نویسنده با بیان اینکه شهید بهمنی معلم بود و می‌توانست در این بخش خدمت کند افزود: با وجود اینکه شهید بهمنی در دوران معلمی خود نیز جز خدمت‌رسانی کاری نکرد اما با شروع جنگ و آغاز درگیری‌ها وارد سپاه شد و به خاطر هوش و درایتی که داشت، فرماندهی عملیات محور غرب را عهده‌دار شد.

وی ادامه داد: شهید بهمنی مدتی در یک روستای محروم در اسدآباد تدریس می‌کرد که بعدها و پس از شهادتش به پاس خدماتی که با هزینه شخصی و با پیگیری مستمر و هنوز هم آثار خدمت رسانی او وجود دارد، نام روستا به نام این شهید تغییر یافت‌.

گودرزیان فرد تاکید کرد: این شهید با اینکه جزو فرماندهان و شهدای شاخص استان همدان است اما متاسفانه مظلوم و مهجور واقع شده که بر این اساس تصمیم گرفته شد که دو کتاب درباره ایشان نوشته شود.

شهید بهمنی به عنوان شهید شاخص به همگان معرفی شود

وی یادآور شد: با نگارش دو کتاب قرار شد که این قهرمان ملی و بزرگ را به بچه‌های سرزمینم معرفی کنم زیرا شهید با توجه به اینکه کسوت معلمی هم داشت، می‌تواند الگویی هم برای فرهنگیان باشد.

این نویسنده به معرفی کتاب پرداخت و گفت: کتاب مهمانی آقا معلم در خصوص ارتباط شهید با شاگردانش در روستای منورتپه از روستاهای محروم اسدآباد است.

وی اضافه کرد: کتاب دیگر حاتم‌تر از طایی است که این کتاب نیز با محوریت زندگی ایشان در دو مقطع جنگ تحمیلی و حضور ایشان به عنوان یک معلم در اسدآباد است که به رشته تحریر درآمده است.

گودرزیان فرد با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما این است که در ایام شهادت شهید بهمنی این کتاب‌ها معرفی شود افزود: قرار است با توزیع کتاب کودک در بین کودکان و نوجوانان آنها با این اسوه بزرگ بیشتر آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه پرداختن به زندگی این شهید بسیار خیلی خالی بود و خوشحالم که این اتفاق افتاد گفت: پرداختن به زندگی این شهید و نگارش کتاب‌هایی در مورد او، لطفی از سوی پرودگار است و باید مسئولان نیز تدبیری برای معرفی این شهید والامقام که امسال به عنوان شهید شاخص استان همدان معرفی شده و جزو نخبگان است، داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها