شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴
اشعار بیشتری درباره قدس سروده شود

زنجان- نماینده ولی فقیه در استان زنجان به شعرای زنجانی توصیه کرد؛ با توجه به شرایطی که غزه در آن قرار دارد؛ اشعار بیشتری در این باره بسرایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی شامگاه شنبه در محفل شعر رمضان که با حضور تعدادی از شعرا و نویسندگان زنجانی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که جامعه بشری امروزه با آن درگیر است؛ موضوع قدس شریف است که باید توجه بیشتری به آن شود.

وی با اشاره به اینکه درخصوص قدس اشعار کمی سروده شده است که لازم است در این زمینه اهتمام بیشتری شود، افزود: امیدواریم شعرای زنجانی به ویژه شاعران جوان در این زمینه تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه از نظر رهبری نیز موضوع ادبیات و شعر اهمیت بسیاری دارد و سالیان سال است که ایشان با شعرا دیدار و گفت‌وگو می‌کنند، گفت: پیشنهاد می کنم تا گروهی را تعیین کنید تا مجموعه سخنرانی های ایشان را در قالب یک کتاب به عنوان دستورالعمل قابل کاربرد برای یک بحث ماندگار تهیه کنند.

امام جمعه زنجان همچنین به بحث استفاده از زبان فارسی به عنوان هویت ملی در اشعار استانی تاکید کرد و گفت: فردوسی شاعر بزرگ ایران عمر خود را برای حفط این زبان سپری کرد. لازم است جوانان را به شناخت و درک اشعار شاهنامه دعوت کنیم.

در ادامه مراسم نیز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان استعدادهای درخشانی در حوزه شعر و نویسندگی دارد، گفت: خوشبختانه استان زنجان در بحث شعر آئینی در کشور سرآمد است.

اصغر حاج علی اکبری با اشاره به جایگاه شعر و شاعران در اسلام گفت: از معصومین، به‌جز پیامبر اعظم (ص)، اشعاری به جا مانده‌است چرا که شعر نقشی مهم در انتقال مفاهیم فکری و اندیشه داشته است.

وی شعر را مهمترین میراث فرهنگی جامعه دانست و گفت: مهمترین مؤلفه و قدرت فرهنگی در جامعه شعر است؛ شعر در تلاطم‌ها، هجوم ها، نابه سامانی‌ها و ناآرامی‌ها نقش بی بدیلی داشته و همیشه جوشیده است.

ادامه این مراسم از منتخبین جشنواره بین المللی شعر فجر استان زنجان که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان شد.

در این محفل هنری، معنوی ۳۰ نفر از شعرای استان زنجان در وصف امیر مومنان (ع)، ماه مبارک رمضان و شب قدر شعرسرایی کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط