سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳
‌نمایشگاه کتاب تهران رهاوردی از کیفیت حوزه کتاب و کتابخوانی کشور است

‌یزد - مسئول انجمن ادبی یادداشت نو با اشاره به ویژگی‌های بارز نمایشگاه کتاب تهران گفت: این نمایشگاه، نمایش و رهاوردی از کیفیت حوزه کتاب و کتابخوانی کشور است.

محمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت: این نمایشگاه یک رهاورد تعامل و دیدار با ناشران و آگاهی از کتاب‌های منتشر شده در سطح کشور است.

وی افزود: نمایشگاه کتاب تهران یک نمایش کیفیت از حوزه کتاب و کتابخوانی در کشور است تا علاقه‌مندان با بهترین‌های حوزه نشر و کتاب آشنا شوند.

مسئول انجمن ادبی یادداشت نو با اشاره به حضور ناشران و نویسندگان استانی بیان کرد: برای معرفی آثار بومی بهتر است غرفه‌های شهرستان‌ها در محل نمایشگاه برنامه‌های جنبی داشته باشند تا مخاطبان با محتوای این کتاب‌ها و نویسندگان آشنا شوند.

صادقی ادامه داد: در رویکردی دیگر باید برد تبلیغاتی خاصی برای معرفی کتاب‌های بومی در نظر گرفت زیرا ما در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف در سطح کشور ظرفیت‌های بسیار ناشناخته‌ای داریم که بایستی برای آن‌ها زمان بروز و ظهورشان را فراهم کنیم.

وی گفت: همانطور که از دیرباز و در کتاب‌های درسی نیز خوانده‌ایم، کتاب یک دوست مهربان و راستگو است که محقق کردن این شعار نیازمند خواندن و عمل کردن است.

مسئول انجمن ادبی یادداشت نور بیان کرد: اینکه ما آنچه از کتاب‌ها یاد می‌گیریم را با تامل و تفکر رعایت کرده و بخشی را بکار بگیریم، می‌تواند قدمی برای تحقق این شعار باشد.

صادقی افزود: نمایشگاه این فرصت را ایجاد می‌کند تا ما به صورت گسترده‌تر با کتاب‌ها ارتباط برقرار کنیم و از آثار منتشر شده بیشتر باخبر شویم و یکی از لازمه هاای انجمن‌های ادبی نیز همین امر است زیرا خوراک و تغذیه اصلی واولیه هر انجمن کتاب و مطالعه است.

وی بیان کرد: وقتی انجمن‌ها دسترسی بهتر و آگاهی بیشتری نسبت به آثار منتشر شده داشته باشند می‌توانند بنیه فکری اعضا و محتوایی اثارشان را بهتر تقویت کنند و آموزش بدهند و این نمایشگاه کتاب تهران نیز در این مسیر بسیار مؤثر و پیشگام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط