سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰
لزوم حضور ناشران متفاوت در نمایشگاه کتاب تهران

خراسان‌رضوی – نویسنده کتاب پرفروش صدسال تئاتر مشهد گفت: امکان حضور ناشران متفاوت، با گونه‌های مختلف کتاب می‌تواند به بهتر برگزار شدن این رویداد کمک شایانی بکند.

حمیدرضا سهیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، در آستانه سی و پنجمین دور از نمایشگاه کتاب تهران گفت: امکان حضور ناشران متفاوت، با گونه‌های مختلف کتاب و موضوعات متنوع می‌تواند به بهتر برگزار شدن این رویداد کمک شایانی بکند، در ضمن اگر امکان خرید ارزان کتاب میسر شود تا تعداد بیشتری کتاب به فروش برسد و کتاب‌های بیشتری به خانه‌های مردم راه پیدا کنند هم، در هرچه بهتر برگزار شدن این رویدادِ مهم موثر است.

این نویسنده که بسیاری از کتاب‌های‌اش توسط به‌نشر در نمایشگاه کتاب امسال حضور دارند تاکید کرد: بی‌تردید عرضه تعداد انبوهی کتاب در یک جا و در یک بازه زمانی مشخص و امکان دسترسی و بازدید از مجموعه کتاب‌های مختلف از ناشران گوناگون در نمایشگاه کتاب اقدام موثری است و بی‌گمان حضور در این رویداد می‌تواند ضمن همجواری با این دوست خوب، همراهی با کتاب را در استمرار مطالعه آن به همراه داشته باشد.

سهیلی اظهار کرد: به هر حال این رویداد فرهنگی فقط بازدید نیست، در نمایشگاه‌های کتاب خریداری کتاب هم اتفاق می‌افتد و این خرید باعث می‌شود که کتاب‌های بیشتری به خانه‌ها راه پیدا کند و در هر خانه چند نفر آن کتاب را بخوانند.

اختصاص مکانی به نویسندگان بومی

این نویسنده بیان کرد: به نظر می‌رسد نمایشگاه باید جایگاهی را برای نویسندگان بومی در نظر بگیرد تا هم امکان عرضه کتاب‌های بومی در نمایشگاه به وجود بیاید و هم خوانندگان، بیشتر و بهتر با نویسندگان بومی و موضوعات بومی آشنا شوند.

«بخوانیم و بسازیم» شعار خوبی است

وی ادامه داد: خواندن و خواندن و خواندن، سازندگی به دنبال دارد. اصولاً هر سازندگی با آگاهی صورت خواهد گرفت و کتاب خواندن بهترین راه رسیدن به آگاهی است پس خواندن و ساختن یا همان شعار بخوانیم و بسازیم شعار خوبی برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب خواهد بود.

سهیلی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرها یکی از مواردی است که باید به آن توجه بشود. و اما این عمل نباید صرفاً برای شعار برگزاری صورت بگیرد بلکه باید با همان قوت و قدرت و با حضور همان انتشاراتی که در نمایشگاه کتاب تهران صورت میگیرد در شهرستانها هم برگزار شود. این خواسته همه کتاب دوستان و کتاب خوانها و اهالی فرهنگ شهرهای ایران است که باید به آن توجه بشود. ایران فقط تهران نیست و کوچکترین شهرهای ایران هم بخشی از ایران هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط