چهارشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱
 تلاوت قرآن موجب تزکیه نفس می‌شود

زنجان- نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: تلاوت قرآن موجب تزکیه نفس و جاری شدن نور قرآن در زندگی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان؛ آیت‌الله شیخ علی خاتمی گفت: حافظ قرآن شدن به معنای کاری برای دین انجام دادن نیست بلکه استفاده از دین است و ما با بهره مندی از دین مصرف کننده آن هستیم و این در حالی است که خدمت به دین با تبلیغ و ترویج قرآن حاصل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه قرار گرفتن فعالیت‌های زندگی ذیل فعالیت‌های قرآنی، این فعالیت‌ها را به ستون و محور تبدیل می‌کند تصریح کرد: باید همه امور بر محوریت قرآن باشد و رنگ قرآن بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان اضافه کرد: می‌توان با مرور و ارتباط با آیات قرآن کریم علاوه بر ذهن، آن را به قلب وارد کنیم تا بر جان بنشیند.

آیت الله خاتمی آیات قرآن را زنده دانست و تصریح کرد: تلاوت قرآن موجب تزکیه نفس و جاری شدن نور قرآن در زندگی می‌شود.

به مناسبت بزرگداشت حکیم نظامی به همین مناسبت در راستای پاسداشت مقام این شاعر پارسی گوی نشست ادبی و عصری با شعر به همراه نظامی خوانی، به همت انجمن ادبی شمس و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر در فرهنگسرای نور برگزار شد.

برگزاری مسابقه کتابخوانی در سلطانیه

این برنامه با حضور نویسندگان و شعرای ابهری با قرائت بخش‌هایی از آثار نظامی گنجوی برگزار و در نهایت به تعدادی از شعرای ابهری که برنده جشنواره‌های استانی و ملی بودند؛ لوح‌هایی اهدا شد.

همچنین طبق هماهنگی انجام شده همزمان با ماه رمضان مسابقه کتابخوانی، اجرای سرودهای مختلف انقلابی، محافل ادبی، نشست‌های کتابخوان، جشن میلاد و انقلاب، کارگاه‌های آموزشی، نمایشنامه‎‌خوانی همزمان با ماه رمضان اجرایی خواهد شد.

درخشش مراکز قرآنی شهرستان ابهر در جشنواره صبغه‌الله استانی

جشنواره صبغه‌الله که با هدف شناسایی برترین مراکز قرآنی استان که قرار است همه ساله برگزار شود، امسال دومین دوره خود را با اعلام نتایج داوری و برترین مراکز قرآنی استان در سال ۱۴۰۲ به پایان رساند.

در این دوره برترین‌ها در بخش‌های موسسات قرآنی، خانه‌های قرآنی شهری، خانه‌های قرآنی روستایی و نیز برترین‌ها در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان برگزار شد.

در بخش مؤسسات که مهمترین بخش این جشنواره بود، موسسه قرآنی انوار وحی با مدیریت مهری صفری‌راد از ابهر موفق به اخذ رتبه اول شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط