پنجشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
کتابت قرآن کریم توسط هنرمند ابهری

زنجان- ـ «سقا محمودی» یکی از هنرمندان ابهری کل قرآن کریم را در قالب خوشنویسی کتابت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان؛ «سقا محمودی» یکی از هنرمندان خوشنویس ابهری؛ کل قرآن کریم را کتابت کرد؛ این هنرمند ابهری با همتی که داشته روزانه چند ساعت برای کتابت قرآن کریم زمان صرف کرده است.

ارائه کتابی قرآنی با اهرم هنر خوشنویسی ملی (خط نستعلیق) به مردم مهم‌ترین هدف از کتابت این کتاب بوده است.

این کتاب به‌گونه‌ای کتابت شده که همه اقشار در تمام سطوح می‌توانند از آن استفاده کنند، استفاده از این کتاب در مراکز آموزشی قرآنی و مدارس قرآنی می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

شاهنامه خوانی اعضای کانون پرورش فکری

مرکز علوم و نجوم کانون با همکاری کتابخانه سیار شهری زنجان ویژه برنامه «شاهنامه‌خوانی» برگزار نمود.

ویژه برنامه «شاهنامه‌خوانی» روز سه‌شنبه ۲۶ دی ماه در مدرسه روستای دیزج آباد از پایگاه‌های کتابخانه سیار شهری با حضور ۶۰ نفر از دانش‌آموزان کلاس پنجم وششم برگزار شد.

در این برنامه جایگاه فردوسی در زبان فارسی و فرهنگ ایرانی برای اعضا تشریح و تبیین و در ادامه برنامه شعر ستایش دیباچه شاهنامه با همراهی بچه‌ها خوانده شد.

سپس داستان پادشاهان پیشدادی از کیومرث تا جمشید را خلاصه‌وار و به زبان ساده روایت شد؛ در پایان برنامه مسابقه کوچکی که سوالاتی درباره فردوسی و شاهنامه بود اجرا شد و از دانش‌آموزانی که در این مسابقه مشارکت داشتند تقدیر به عمل آمد.

اجرای برنامه شب شعر در شهرستان ابهر

همزمان با دهه فجر برنامه‌های فرهنگی و هنری متعددی در شهرستان ابهر اجرایی خواهد شد که شامل اجرای شب شعر و خاطره گویی انقلاب، برگزاری محافل انس با قرآن، نمایشگاه علوم قرآنی و برگزاری دوره تربیت مربی قرآن کریم خواهد بود.

برپایی نمایشگاه آثار هنرمندان هنرهای تجسمی با موضوع امام و انقلاب، مسابقه نقاشی فجر، خوشنویسی، برگزاری جشن تولد بهمنی ها ویژه نونهالان و نوجوانان محلات مسجدی، رونمایی از تصاویر شهدای انقلاب، برپایی نمایشگاه عکس حماسه حضور، اجرای برنامه نمایشنامه خوانی انقلاب از دیگر برنامه‌هایی است که در این شهرستان اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط