شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱
بهشت برای من ترکیبی از باران، چای، موسیقی و رمان است

کارگردان فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» گفت: بهشت برای من زمانی است که نم باران، چای تازه دم، موسیقی شجریان و یک رمان در کنار من حضور داشته باشند. بهترین لحظه‌های زندگی من با این چند عنصر اتفاق می‌افتد.

لیلی عاج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: بهشت برای من زمانی است که نم باران، چای تازه دم، موسیقی شجریان و یک رمان در کنار من حضور داشته باشند. بهترین لحظه‌های زندگی من با این چند عنصر اتفاق می‌افتد. من دوست دارم در رمان‌ها، کلمات من را شگفت‌زده کنند و در کنار رمان، به نمایش‌نامه نیز علاقه بسیاری دارم.

او افزود: عموماً نمایش‌نامه‌های خارجی از نشر بیدگل و نیماژ را مطالعه می‌کنم و رمان‌ها که عضوی جداناپذیر از سرگرمی همیشگی من است. کتاب «نام من سرخ» از نویسنده ترک و برنده نوبل ادبی، اورهان پاموک را بسیار دوست دارم. این کتاب یک رمان پلیسی جنایی جذاب است که در دوره تیموریان روایت می‌شود.

کارگردان سینما ادامه داد: «آگوست: اوسیج کانتی» کتابی در ژانر کمدی سیاه است که فیلمی اقتباسی نیز از آن ساخته شده است، اما خواندن این کتاب به تنهایی بسیار جذاب است.

لیلی عاج گفت: در بین نمایش‌نامه‌ها، کتاب‌های «یاسمینا رضا» انتخاب همیشگی من است و از همه این‌ها مهم‌تر، «مارتین مک‌دونا» یک نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان درخشان است که من خیلی دوست دارم؛ تقریباً تمام نمایش‌نامه‌های مارتین مک‌دونا را مطالعه کردم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها