پنجشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۵
اینجا کتاب سوغات زائران است / نقطه تلاقی ادب و حماسه

خراسان‌رضوی- همزمان با آغاز سال جدید و روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان، کتابفروشی‌های حریم حرم مطهر رضوی و نقاط مشهد مشهد با حضور زائران و مجاوران حال و هوای بهاری دارد.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب (ایبنا): نم باران بهاری در هوای دل‌انگیز نخستین روز از فروردین ۱۴۰۳ مشهد را فرا گرفته است و میلیون زائران از جای جای جهان در اینجا گردهم آمده‌اند و در کنار زیارت و کسب معرفت از محضر عالم آل محمد (ص)، سری به کتابفروشی‌ها نیز می‌زنند و در لابلای قفسه‌ها و کتاب‌ها به دنبال توشه‌ای برای سال جدید هستند.

اینجا در این قطعه از بهشت؛ شرق ایران، مرکز دل‌های عاشق جهان، نقطه تلاقی ادب و حماسه، چهارراهی از فرهنگ، هنر، معرفت و ایمان، میزبان میلیون‌ها زائر و دلداده‌ایی است که در هوای بهاری – زمستانی و با زبان روزه خود را برای عرض ارادت به ساحت امام مهربانی‌ها و سلطان سریر ارتضاء به خراسان رساندند و سیل خروشان زائران رضوی در شب و روز سال تحویل و آغاز سال جدید از گوشه و کنار کشور و حتی زائران غیرایرانی به حرم مطهر رضوی سرازیر شدند.

اینجا کتاب سوغات زائران است / نقطه تلاقی ادب و حماسه

اما در کنار حضور پرشور زائران و پیش‌بینی خدمات متنوع عمومی، کتابفروشی‌های مشهد در داخل صحن‌های حرم مطهر، حریم حرم و سایر نقاط شهر نیز حال و هوای خاصی دارند.

در ورودی‌های مختلف حرم رضوی مانند باب الرضا (ع)، باب القبله، باب الجواد (ع)، شیخ طبرسی، شهید نواب صفوی، شیرازی، دارالشفا و همچنین در داخل حرم مانند بست شیخ طوسی، باغ رضوان، صحن پیامبر اعظم (ص) کتابفروشی‌های آستان قدس رضوی فعال و میزبان زائران است.

در این کتابفروشی ها برای زائران با سلایق فکری و سنین مختلف کتاب وجود دارد. روحانی، جوان، خانم‌های چادری و غیرچادری، بچه، پیرزن و پیرمرد مشتری‌های این مراکز عرضه کتاب هستند.

اینجا کتاب سوغات زائران است / نقطه تلاقی ادب و حماسه

قفسه و میزهای قرآن و ادعیه، کتاب‌های فلسفه و عرفان، آثار کودک و نوجوان، قفسه کتاب‌های مرجع، ادبیات پایداری، رمان و شعر، ادبیات کلاسیک جهان، روانشناسی، ادبیات دینی و آثار مختلفی برای اهالی کتاب در این فروشگاه ها پیش بینی شده است.

در کنار کتابفروشی‌های حرم مطهر رضوی، رواق کتاب و کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی نیز همزمان با تعطیلات نوروز به ارائه خدمات به زائران می‌پردازند.

همچنین در نمایشگاه «پیاده‌راه آیت الله طبسی» ورودی به حرم مطهر رضوی نیز برنامه های کتاب محور در این ایام برنامه ریزی و در حال اجرا است. کتابخانه سیار نیز در اطراف حرم رضوی برای استفاده زائران برپا شده است.

اینجا کتاب سوغات زائران است / نقطه تلاقی ادب و حماسه

کتابفروشی‌های سطح شهر مشهد نیز در ایام نوروز میزبان زائران و مجاوران هستند. انتشارات امام، کتابفروشی‌های به‌نشر، کافه کتاب آفتاب، کافه کتاب ستاره‌ها، پردیس کتاب، کتابشهر، شهرکتاب، کتاب علامه، کتابفروشی دانشور، کتاب آبان، کتاب فلسطین و بسیاری دیگر از کتابفروشی‌های نقاط مختلف شهر مشهد در این روزهای تعطیل پاتوق اهالی ادب و فرهنگ و خانواده‌های کتابخوان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها