شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۸
حمایت قابل توجهی از فعالیت‌های نویسندگان زنجان نمی‌شود

زنجان- یک نویسنده زنجانی گفت: متاسفانه حمایت قابل توجهی که موجب ادامه فعالیت نویسندگان در استان شود؛ وجود ندارد.

سلمان کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: یکی از مسائلی که در مبحث نویسندگی باید مورد توجه قرار گیرد؛ حمایت از فعالان این حوزه است تا حیات مادی نویسنده ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه برخلاف زمان‌بر بودن نگارش کتاب و تدوین آن حمایت آنچنانی از نویسندگان وجود ندارد، بیان کرد: البته این موضوع فقط مختص استان زنجان نبوده و به کل کشور تعمیم پیدا می‌کند.

نویسنده کتاب ماجراهای یک کور مادرزاد افزود: تنها حمایتی که ادارات و یا سازمان‌ها از نویسندگان انجام می‌دهند؛ مربوط به جلسات نقد و رونمایی کتاب است؛ اما در کل هزینه‌ای از نویسنده جبران نمی‌شود.

کریمی با اشاره به اینکه بسیاری از نویسندگان بدون اتکای مالی به درآمد نویسندگی فعالیت دارند و به عنوان شغل دوم یا یک سرگرمی آن را دنبال می‌کنند، گفت: زنجان استعدادهای بسیار خوبی در حوزه نویسندگی دارد؛ اما ادامه این فعالیت‌ها مستلزم حمایت بیشتر از این استعدادهاست.

وی اضافه کرد: همواره میزان موفقیت نویسندگان زنجانی در جشنواره‌های مختلف نیز بالا بوده است ولی اگر عنوانی یا موفقیتی هم کسب شده فقط حاصل تلاش خود نویسندگان استان بوده است.

یک نویسنده زنجانی افزود: با توجه با افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها، چاپ کتاب بسیار سخت است و بنده نیز برای چاپ کتاب خود؛ همه هزینه‌ها را متحمل شدم.

وی درباره آخرین کتاب چاپ شده خود گفت: کتاب آخر بنده به نام «زخم پاییز» منتشر شده است که مربوط به ماجراهای پس از هتک حرمت یک سالدات روس به یک دختر زنجانی است و دوره زمانی داستان مربوط به دوره دموکراتهاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط