یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
پیش فروش کتاب ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد

زنجان- یک نویسنده زنجانی گفت: پیش فروش کتاب در کشورهای خارجی هم معمول است؛ اما در شرایط کنونی این کار ریسک سرمایه‌گذاری را برای ناشر کاهش می‌دهد.

سلمان کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، در ارتباط با ادبیات استان زنجان و فعالیت نویسندگان جوان در این حوزه گفت: نویسندگان خوبی در استان تربیت شده و به نظرم چشم انداز ادبیات استان امیدوار کننده و مناسب است؛ اما باید حمایت بیشتری از نویسندگان شود.

این نویسنده به برخی از مشکلات شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات شهرستان این است که انتشاراتی‌ها در تهران به پخش کتاب دسترسی بهتری دارند و تحرک خوبی در زمینه پخش کتاب توسط آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: از دیگر مشکلاتی که نویسندگان شهرستانی با آن مواجه هستند؛ بحث سرمایه‌گذاری برای کتاب است؛ چون خود نویسنده باید سرمایه‌گذاری کند.

کریمی با اشاره به راهکار برخی از نویسندگان در حوزه پیش فروش کتاب برای تامین هزینه‌های کتاب گفت: پیش فروش کتاب در اوضاع فعلی کتاب کمک حال مولف خواهد بود؛ موضوعی که در کشورهای خارجی هم معمول است.

این نویسنده زنجانی گفت: در ایران هم برخی از ناشرین نسبت به پیش فروش کتاب اقدام می‌کنند تا ریسک سرمایه‌گذاری آن کاهش پیدا کند؛ چرا که در حوزه فروش کتاب چیزی قابل پیش‌بینی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط