سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶
نمایشگاه کتاب تهران یک برند و اعتبار فرهنگی است

ایلام- نویسنده و فعال فرهنگی ایلامی، نمایشگاه کتاب تهران را یک برند و اعتبار فرهنگی دانست.

ملوک هاشمی، نویسنده و فعال فرهنگی و هنری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، با اشاره به اهمیت و جایگاه نمایشگاه کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب تهران فرصتی ارزشمند و طلایی برای علاقه‌مندان و اهالی قلم و کتاب و نشر و کنشگران کتاب‌محور است که فرصت تعامل و تبادل فرهنگی و ادبی و اجتماعی را به وجود می‌آورد.

مؤلف و قصه‌پژوه ایلامی با اشاره به زمان محدود نمایشگاه ادامه داد: در این رویداد فرهنگی و مردمی، با توجه به محدودیت زمان برگزاری آن، فرصت مناسبی برای بازدید طولانی و مناسب‌تر مهیا نمی‌شود و اغلب بازیدکنندگانی که از شهرهای مختلف به این نمایشگاه می آیند، با مشکلاتی روبه‌رو خواهند شد.

مؤلف کتاب «تاثیر قصه‌گویی بر هوش هیجانی» پیشنهاد داد: با عنایت به اعتبار این نمایشگاه و جامعه گسترده هدف آن در سطح ملی و بین المللی پیشنهاد می‌کنم زمان برگزاری این نمایشگاه افزایش داده شود تا بازدیدکنندگان فرصتی مناسب برای تهیه و خرید کتاب‌های مورد نظر خود داشته باشند.

این فعال فرهنگی ادامه داد: هرچند نمایشگاه مجازی کتاب به مخاطبان کمک می‌کند تا از طریق غیرحضوری کتاب‌های مورد نیاز خود را تهیه کنند، اما این فرصت مشکلاتی همچون عدم دسترسی مستقیم و گسترده به آثار چاپی سایر ناشران و معضلات پستی و صدمه‌های احتمالی کتاب های نفیس و … به دنبال دارد.

مدرس سابق انجمن خوشنویسان ایلام ادامه داد: کتاب‌های هنری اغلب از قیمت‌های بالایی برخوردارند و بهتر است که معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جامعه هنری اعتبارات مالی و اختصاص یارانه و بن‌های خرید در نظر بگیرد و از مسیرهای مناسب در اختیار هنرمندان قرار دهد.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه کتاب تهران یکی از رویدادهای فرهنگی بزرگ ایران است که می‌تواند پاسخ‌هایی مناسب به ذائقه‌ها و سلیقه‌های مخاطبان در گروه‌های سنی مختلف دهد و به افزایش سرانه کتاب‌خوانی در جامعه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط