پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
برنامه‌های فرهنگی نوروز در صدا و سیمای خلیج فارس/ از «لبخند ایرانی» تا «نوروز دیریا» و «گُم گُم بهار»

هرمزگان - مدیرکل صداوسیمای مرکز خلیج فارس از پخش ویژه برنامه‌های فرهنگی و ادبی نوروزی صدا و سیمای مرکز خلیج فارس خبر داد.

محسن رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از پخش ویژه برنامه‌های فرهنگی و ادبی در شبکه خلیج فارس خبر داد و گفت: شبکه استانی هرمزگان در نوروز ۱۴۰۳ با تدارک ویژه برنامه‌های مختلفی به استقبال نوروز باستانی رفته و مخاطبان خود را همراهی می‌کند.

وی با بیان اینکه «چیری ویری بهار» عنوان ویژه برنامه رادیو خلیج فارس است که در نوروز هر روز صبح ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تقدیم شنوندگان رادیو خلیج فارس خواهد شد، افزود: این برنامه رادیویی با بخش‌های مناسب اطلاعات ضروری در اختیار مسافران و دیگر شهروندان قرار می‌دهد. همچنین این برنامه به آداب و رسوم مردم استان در ایام نوروز باستانی و معرفی مناطق گردشگری و دیدنی استان می‌پردازد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خلیج فارس اضافه کرد: «نو بهار» دیگر ویژه برنامه رادیو خلیج فارس ویژه نوروز است که با هدف ایجاد فضایی شاد و صمیمانه در بین مردم و اطلاع رسانی به شنوندگان و مسافران نوروزی تهیه شده است.

وی عنوان کرد: طنز، موسیقی، بسته‌های کارشناسی، ارتباطات مختلف و پیامک و تلفن‌های مردمی و ارتباط با مسئولان برای اطلاع رسانی به مردم و مسافران نوروزی از جمله بخش‌های ویژه برنامه نوبهار است. این ویژه برنامه عصرها ساعت ۱۵ به مدت ۶۰ دقیقه از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ پخش می‌شود.

این چهره فرهنگی ادامه داد: «هفت سین» نیز ویژه برنامه لحظه تحویل سال نو رادیو خلیج فارس است که دریک قسمت تدارک دیده شده و قبل از تحویل سال نو از رادیو خلیج فارس پخش می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه «لبخند ایرانی» نیز دیگر ویژه برنامه رادیو خلیج فارس است، گفت: این برنامه ۲۸ اسفند در قالب آیتم‌های طنز، لطیفه، گزارش طنز، شعرخوانی و … از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح پخش می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز خلیج فارس ابراز داشت: سیمای خلیج فارس نیز با پخش ویژه برنامه‌های متنوع و مختلف به مناسبت آغاز سال نو و عید نوروز سعی در پر کردن اوقات فراغت مخاطبان خود دارد تا از این طریق اوقاتی دلپذیری برای آنان فراهم کند.

او افزود: «نوروز دیریا» یکی از ویژه برنامه‌های نوروزی سیمای خلیج فارس است که با هدف پر کردن اوقات فراغت مخاطبان و اطلاع رسانی به مسافران نوروزی ویژه ایام نوروز از سیمای خلیج فارس پخش می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خلیج فارس افزود: این برنامه در برگیرنده بخش گزارشی است که گزارشگران به اماکن دیدنی و محله‌های گردشگری و محل اسکان مسافران نوروزی رفته و گزارش‌های جذابی تهیه می‌کنند. همچنین معرفی گردشگاه های استان و نیز معرفی فرهنگ و آداب و رسوم مردم در ایام نوروز از دیگر بخش‌های این ویژه برنامه تلویزیونی است.

رئیسی گفت: «پرپروک» در ایام نوروز باستانی با بخش‌های متنوع نمایش، گزارش و کارتون سعی در ایجاد لحظات شاد و مفرح برای مخاطبان کودک و نوجوان دارد.

مدیرکل صدا و سیمای خلیج فارس در پایان اضافه کرد: برنامه «نوای شرجی» با هدف ایجاد فضایی شاد همراه با پخش موسیقی بومی و محلی به مدت ۶۰ دقیقه در نوروز ۱۴۰۳ از سیمای خلیج فارس پخش خواهد شد.

به گزارش ایبنا، «گُم گُم بهار» ویژه برنامه لحظه تحویل سال در سیمای خلیج فارس است که به صورت زنده در یک قسمت ۲۴۰ دقیقه‌ای به تهیه کنندگی محمد عوض‌پور با بخش‌های متنوع از محل پارک گل‌های شهرداری بندرعباس در هنگام تحویل سال جدید پخش خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها