جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
کنگره شعر پیامبر مهربانی در زاهدان برگزار شد/ رونمایی از قرآن بخط شکسته نستعلیق

سیستان و بلوچستان- کنگره شعر پیامبر مهربانی در زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زاهدان، بیش از ۴۰۰ اثر به دبیرخانه این کنگره ارسال و از میان این آثار داوری صورت گرفته است.

در کنگره بین المللی شعر «پیامبر مهربانی» به زبان‌های مختلفی از جمله فارسی، کردی، بلوچی، ترکی، عربی و گویش سیستانی که به دبیرخانه ارسال شده، پرداخته شده است.

نخستین کنگره ملی شعر «پیامبر مهربانی (ص)» ۲۲ آذر ماه ۱۳۹۵ همزمان با آغاز هفته وحدت به مدت دو روز در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد همچنین دومین کنگره شعر «پیامبر مهربانی» (۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۶) با حضور مهمانان داخلی و خارجی در سالن فرهنگی و سینمایی هلال زاهدان برگزار شد که پس از چندین سال وفقه اسفندماه ۱۴۰۲ سومین کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی ۱۷ اسفندماه در زاهدان برگزار شد.

رونمایی از قرآن بخط شکسته نستعلیق در زاهدان

قران بخط شکسته نستعلیق، در سومین کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی رونمایی شد.
در آیین اختتامیه سومین کنگره بین‌المللی شعر پیامبر مهربانی قرآن نستعلیق خوانا که توسط علی پیران به نگارش در آمده است رونمایی شد.

کتابت این قرآن نزدیک به سه سال بطول انجامید که در قطع سلطانی، در ۵۲۰ صفحه و در دانگ قلم جادویی حدود یک و نیم میلیمتر تحریر گردیده و این قرآن، جز چند قرآنی است که در طول تاریخ اسلام به این خط و شیوه کتابت شده است.

علی پیران از اساتید شاخص استان سیستان و بلوچستان در سال ۹۱ موفق به اخذ مدرک استادی از انجمن خوشنویسان ایران شد و همچنین وی در سال ۱۴۰۰ نیز موفق به دریافت نشان درجه یک هنری، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد ودر سال ۹۰ به عنوان چهره ماندگار هنر خوشنویسی استان انتخاب نائل آمدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها