پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
کنگره ملی شعر مهدوی «بهشت» برگزیدگان خود را شناخت

قم - با مشارکت محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مراسم اختتامیه کنگره ملی شعر مهدوی بهشت با شعرخوانی شاعران برگزیده و با حضور مهمانان ویژه به میزبانی مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، روح‌االه گایینی دبیر نخستین کنگره ملی شعر مهدوی «بهشت» با اشاره به اختتامیه این برنامه، گفت: با مشارکت محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مراسم اختتامیه کنگره ملی شعر مهدوی بهشت با شعرخوانی شاعران برگزیده و با حضور مهمانان ویژه به میزبانی مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

وی ادامه داد: مدح و منقبت حضرت مهدی (عج)، ویژگی‌های منتظران ظهور، مهدویت در آیات و روایات، اشتیاق و انتظار مهدویت و مقاومت، مهدویت و جهاد تبیین، مهدویت و انقلاب اسلامی، مهدویت و نوجوانان مهدویت و بانوان از جمله محورهای این کنگره و سرود و زمزمه‌های مهدوی، بخش ویژه در نظر گرفته شده در این همایش بود که در این بخش نیز ۵۰ اثر از ۱۵ شاعر به کنگره ارسال شد.

گایینی تصریح کرد: داوری این جشنواره در دو بخش اولیه توسط مجتبی خرسندی و محمدحسین آل مجتبی و بخش ثانویه که توسط استاد محمد علی مجاهدی، دکتر حسین محمدی مبارز، محسن قاسمی و احمد حسین پور علویه انجام شد که در نهایت ۳ نفر به عنوان برگزیده اول تا سوم و دو نفر بخش ویژه انتخاب شدند اما به دلیل کیفیت بالای آثار راه یافته به مرحله پایانی داوری، به جای ۵ نفر که در فراخوان کنگره اعلام شده بود با تصمیم هیأت داوران، ۲۰ نفر به عنوان شایستگان تقدیر، تجلیل شدند.

دبیر نخستین کنگره ملی شعر مهدوی «بهشت» بیان کرد: در این مراسم همچنین، مرتضی حیدری آل کثیر، به زبان عربی، شیرالله حیدری زنجانی به زبان ترکی و شیخ ابوالقاسم بختیاری به گویش بلوچی به شعرخوانی و ستایش حضرت حجت بن الحسن العسکری (ع) پرداختند. همچنین هنرمند نوجوان ۹ ساله سید امیرعلی موسویان دقایقی در مدح و منقبت امام زمان (عج) و امیر المومنین (ع) شعر خواندند و حُسن ختام برنامه مداحی رئیس کانون مداحان کشور، حاج احمد واعظی از مشهد مقدس بودند که با نام سفیر حرم مطهر امام رضا در این برنامه حاضر شدند.

به گزارش خبرنگار ایبنا؛ این برنامه به همت مسجد مقدس جمکران و با همکاری موسسه فرهنگی هنری ایلیا ترنج، کانون شاعران آیینی قم، سازمان بسیج مداحان سپاه علی بن ابیطالب علیه السلام قم و با مشارکت محافل ادبی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، لرستان و قم، برگزار شد.

در پایان این مراسم، از شاعران برگزیده نخستین کنگره ملی شعر مهدویت با اهدای کتاب‌هایی ارزشمند در حوزه ادبیات و شعر آیینی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها