چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲
شماره جدید «مهرگان صبا» با ادای احترام به کتاب منتشر شد

فارس- شماره جدید نشریه فرهنگی «مهرگان صبا» در حالی در شیراز روی پیشخوان روزنامه‌فروشی‌ها رفت که اغلب مطالب آن به حوزه کتاب اختصاص داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، در شماره چهارم این نشریه که به مدیرمسئولی حسن دهقان دبیر انجمن اهل قلم فارس منتشر می‌شود، متن کامل سخنرانی سیروس رومی روزنامه‌نگار و شیرازپژوه در آیین رونمایی از کتاب «در غبار زمان» به چاپ رسیده و با تیتر «خداحافظ شیراز شاعرانه» و عکسی از خانه‌های تاریخی شیراز روی جلد مهرگان صبا نیز آمده است.
نوید جعفری خبرنگار فرهنگی‌نویس نیز در یادداشتی با عنوان «از من نخواهید کاغذها را ورق نزنم»، مرثیه ای بر از بین رفتن عادت خواندن به ویژه مجلات و کتاب کاغذی داشته است.
«حکایتِ کتاب و کَتَک» نیز گزارشی از فعالیت‌های فریده زارعی کتابدار کتابخانه روستای کتک شهرستان ارسنجان است که با تلاش‌های خود، یک‌تنه این روستا را به عنوان روستای دوستدار کتاب ایران رساند.
گزارشی از مراکز ترویج کتابخوانی روستایی با تیتر «روستاهای فارس دیار دانایی می‌شوند» دیگر مطلب شماره جدید مهرگان صبا با موضوع کتاب و کتابخوانی است. یادداشتی درباره کتاب «اقتصاد فرهنگ و هنر» نیز در این شماره منتشر شده و گزارش تحقیقی محمدحسین نیکوپور خبرنگار ایبنا با عنوان «باغ رازآلود شیراز، ناری است» که سرنوشت یکی از باغ‌های تاریخی شیراز را در کتاب‌ها و منابع مکتوب بررسی کرده و همچنین یادداشت مهدی میرعظیمی با تیتر «مردی که اشعارش را زیست» در رثای کاظم شریعتی شاعر فقید و خالق مجموعه «شیراز خمار» نیز این شماره به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها