چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
کتاب «لاستیک‌ سیلیکونی مایع» در مشهد رونمایی شد

خراسان‌رضوی - در آیین اعطای دومین جایزه فناورانه ایرج یزدان‌بخش که با معرفی چهار طرح برگزیده در مشهد برگزار شد، از اولین کتاب در حوزه لاستیک‌های سیلیکونی با عنوان «لاستیک‌ سیلیکونی مایع»رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، هم‌زمان با زادروز ایرج یزدان‌بخش، پدر صنعت خراسان در مشهد در آیین اعطای دومین جایزه فناورانه ایرج یزدان‌بخش ظهر سه‌شنبه در برج سپید مجتمع شهدای سلامت مشهد از کتاب «لاستیک سیلیکونی مایع» (شیمی، مواد و فرآیند) که اولین کتاب با موضوع لاستیک سیلیکونی در کشور است و به همت گروه صنعتی پارت لاستیک، ترجمه و چاپ شده است رونمایی شد.

همچنین اینکه این مراسم مسعود میرزایی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی و ریاست دانشگاه فردوسی مشهد گفت: برگزاری چنین رویدادهایی برای تداوم فرهنگ و پیشرفت در عرصه علم و صنعت حائز اهمیت است. خاندان یزدان‌بخش ضمن تلاش در حوزه صنعت، با انجام عمل خیرخواهانه از ثروت خود در راستای فرهنگ‌سازی، اعتلا و توسعه فناوری و علم کشور بهره گرفتند و این امر بسیار ارزشمند است. امید دارم که با حضور خیرین، حمایت و پشتیبانی و بکارگیری و ظهور خلاقیت کارآفرینان و با تلاش روز افزون زمینه‌های لازم برای قرارگیری استان خراسان رضوی در ردیف استان‌های پیشرو در علم و فناوری صورت گیرد.

وی اظهار کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه فردوسی و پارک علم و فناوری خراسان رضوی در عین اتحاد و یکپارچگی تمام ظرفیت‌ها را در کنار هم و در اوج همگرایی قرار می‌دهد تا باعث خروجی کلان در عرضه علم و فناوری شود. بنده به نمایندگی از دانشگاه فردوسی و پارک علم و فناوری خراسان رضوی، برای توسعه و اعتلای فناوری کشور آمادگی خود اعلام می‌کنم تا با حمایت و بهره‌گیری از توان جوانان مستعد و نخبه در صنایع مختلف بتوانیم مسیر پیشرفت را برایشان مهیا نموده و از مهاجرت نخبگان جلوگیری شود. آینده درخشانی پیش روی جوانان و ایران است که جز با توجه به حوزه علم و فناوری محقق نخواهد شد.

در پایان این رویداد که با همکاری و حمایت مالی گروه صنعتی پارت لاستیک و دانشگاه برگزار شد برندگان جوایز بخش های مختلف رویداد معرفی و تقدیر شد.

گروه رهام؛ برای تولید خودروی رهام، رتبه نخست؛ دومین جایزه فناورانه ایرج یزدان‌بخش را کسب نمود و جایزه یک دستگاه خودروی سواری را دریافت کرد.

محمد منافی برای ارائه مدل ریاضی مناسب جهت پیش‌بینی رفتار قالب‌های تولید برکیفیت فنی پنل‌های تخته تراشه جهت‌دار از هرس درختان و تولید کف‌پوش از تراشه‌های هرس شده درختان، رتبه دوم، دومین جایزه فناورانه ایرج یزدان‌بخش را دریافت کرد.

رتبه سوم الف این رویداد، به سیاوش وجدانی به دلیل تحقیقات و نوآوری در ساخت محصول آجرهای نسوز تعلق گرفت.

رتبه سوم ب محصول فناورانه، را علی بابایی برای طراحی و ساخت گلدان کامپوزیتی زیست تجدیدپذیر از آن خود کرد.

ایرج یزدان بخش، پدر صنعت خراسان و بنیان گذار گروه صنعتی پارت لاستیک بود با تاسیس این مجموعه در سال ۱۳۶۳ و خدمات چشم گیری در زمینه کسب دانش فنی، بومی سازی و خود کفایی کشور نمود و به عنوان یکی از چهره های شاخص صنعت کشور شناخته می شود. کتاب «قصه‌های من و بابا ایرج» به قلم امیر شهلا از زندگی وی نوشته شده است.

همچنین اینکه اولین دوره این رویداد در سال ۱۴۰۱ برگزار شد و تیم دانشجویی هگزا به سرپرستی دکتر اکبرزاده، عضو هیأت علمی گروه مهندسی مکانیک و مسئول آزمایشگاه رباتیک دانشکده مهندسی موفق شدند جایزه نخستین دوره را از آن خود کنند.

به گزارش ایبنا؛ این مراسم با حضور دکتر مسعود میرزایی شهرابی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی و دانشگاه فردوسی مشهد؛ سجادی نیّری، رئیس انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر ایران؛ محسن محور رئیس بیمارستان رضوی، اعضای شورای راهبری گروه صنعتی پارت لاستیک و جمعی از مسئولان، اساتید هیئت علمی دانشگاه فردوسی، دانشجویان، فارغ التحصیلان، کارآفرینان و صنعت‌گران کشور همراه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها