شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
دوم اسفندماه؛ اختتامیه جشنواره ملی «مشق انتظار» در دانشگاه آزاد همدان

همدان - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: سومین جشنواره علمی، هنری و فرهنگی «مشق انتظار» دوم اسفندماه با تجلیل از برگزیدگان بخش‌های خوشنویسی و طراحی پوستر به کار خود پایان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایینا) در همدان، غلامرضا خاکساری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری اختتامیه جشنواره «مشق انتظار» خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره دوم اسفندماه در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده و از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فرصت ارسال اثر به جشنواره تا ۱۵ بهمن‌ماه بود، ۷۰۱ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این میان ۱۲ نفر در بخش‌های دانشگاهیان، دانش‌آموزی، معلمان و بخش آزاد تجلیل می‌شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی تمام عملکرد و اقدامات بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه است افزود: این سند به نوعی میثاق‌نامه دانشگاه است و تمام امور باید منطبق با آن باشد.

وی با تاکید بر لزوم انتقال سیره اهل بیت به نسل جوان عنوان کرد: این برنامه در راستای مطالبه رهبری، گسترش فضای انقلابی و معرفت افزایی است.

خاکسار با بیان اینکه برای اینکه این نیاز را سنجیده و این ساختار را داشته باشیم باید در مسائل فرهنگی و اجتماعی اقدامات مثبتی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه آثار خوبی به جشنواره ارسال شد و امیدواریم دوم اسفند شاهد اختتامیه‌ای در خور و شأن این رویداد باشیم.

تجلیل از برگزیدگان طراحی پوستر و خوشنویسی جشنواره «‌مشق انتظار»

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان نیز با تاکید بر اینکه توسعه عدالت در جامعه و تربیت دانشجویان مومن و متعهد و کارآمد امری ضروری و واجب برای دانشگاهیان است، گفت: بحث مهدویت امیدبخش و تحرک آفرین است و به واسطه اعتقاد به موضوع امامت و مهدویت است که می‌توان جامعه را به تعالی فردی و اجتماعی سوق داد.

مهدی مجلسی با تاکید بر اینکه رهبری در بیاینه گام دوم انقلاب بحث عدالت خواهی و عدالت جویی را مقدمه ظهور امام زمان دانستند، افزود: جامعه‌ای که از ظلم دوری کند می‌تواند این انتظارها را داشته باشد که به سمت عدالت خواهی پیش برود.

وی با بیان اینکه خودسازی و لزوم خودسازی در افراد جامعه به ویژه در جوانان باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد، عنوان کرد: وقتی راجع به هنر صحبت می‌کنیم ناخودآگاه بحث زیبایی متبلور می‌شود و به این نقطه می‌رسیم که خلقت و آفرینش مهم است و هنرمندی که با خلق آثار هنری در خلق آفرینش که از فطرت انسان متبلور شده را رقم می‌زند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با اشاره به برگزاری اختتامیه خاطرنشان کرد: هنرمندانی که در جشنواره مشق انتظار آثاری را در پوستر و گرافیک خلق کردند به نوعی ارتباط دلی نیز برقرار کردند و در لحظه ای که آثار را می‌نوشتند بدون شک لحظه‌ای ارتباط با امام زمان هم داشته و این می‌تواند جنبه مثبت برای ما باشد.

وی اضافه کرد: جشنواره ملی مشق انتظار از سری جشنواره ملی فرهنگی علمی مهدویت است که در سراسر کشور در حال اجراست و از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان فرصت این جشنواره است.

مجلسی با بیان اینکه دانشگاه آزاد همدان با مشارکت معاونت امور مدارس سما و بنیاد مهدویت متولی این جشنواره است که در دو قالب طراحی پوستر و خوشنویسی نستعلیق برگزار می‌شود افزود: این جشنواره در سه حوزه برگزار می‌شود که محورهای برنامه در کمیته علمی ارائه می‌شود و فرایند اجرای برنامه از فروردین ماه آغاز شد.

وی با اشاره به موضوعات سومین جشنواره علمی، هنری و فرهنگی «مشق انتظار» اظهار کرد: این جشنواره با موضوعات جشنواره مهدویت و آمادگی برای ظهور، مهدویت و تمدن نوین اسلامی، مهدویت و عهد و همدلی منتظران، آیات، احادیث و اشعار مرتبط با انتظار برگزار شد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان خاطرنشان کرد: جشنواره در سه بخش دانشگاهیان، بخش آزاد و بخش دانش‌آموزی است که آثار فاخری نیز ارسال شده است.

وی با بیان اینکه ۷۰۱ اثر فاخر ارزشمند در دو رشته طراحی پوستر و خوشنویسی به دبیرخانه رسیده است گفت: در مراسم اختتامیه قرار بر این است که لوح تقدیر و تندیس و جوایز نقدی به برگزیدگان هر بخش اهدا شود.

ارسال ۳۴۴ اثر خوشنویسی در بخش دانش‌آموزی جشنواره «مشق انتظار»

معاون امور مدارس سما در دانشگاه آزاد اسلامی همدان نیز گفت: سومین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری در کشور برگزار می‌شود که توسط دانشگاه آزاد همدان نیز پیگیری و در حال انجام است.

حمیدرضا مظاهری با بیان اینکه ۸۵۰ مدرسه سما در این جشنواره مشارکت دارند گفت: ارسال آثار در بخش خوشنویسی در دستور کار مدارس قرار گرفت و در مجموع ۳۴۴ اثر در بخش دانش‌آموزی و کارمندی بدست ما رسید که در اختتامیه از دانش‌آموزان و کارکنان آثار برتر تقدیر خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این جشنواره به یمن این جشنواره سه‌شنبه‌های مهدویت را نیز در نظر گرفته‌ایم که یکی از برنامه‌های فاخر است که هم خانواده‌ها و هم دانش‌آموزان در حال فعالیت در آن هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها