چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹
‌کتاب «درآمدی بر هویّت ملّی در اندیشه‌ حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» رونمایی می‌شود

آیین رونمایی از کتاب «درآمدی بر هویّت ملّی در اندیشه‌ حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی)» تازه‌ترین اثر انتشارات انقلاب اسلامی در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آیین رونمایی از کتاب «درآمدی بر هویّت ملّی در اندیشه حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی)» تازه‌ترین اثر انتشارات انقلاب اسلامی در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.

کتاب حاضر به قلم دکتر عباسعلی رهبر به بررسی هویّت ملّی از منظر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) می‌پردازد و از یک پیش‌گفتار، دو فصل و نتیجه گیری تشکیل شده است.

در پیش‌گفتار، ضمن توجه به ادبیات نظری هویّت ملّی، نوع شناسی و ابعاد شناسی هویّت ملّی، به روش شناسی بحث در قالب رویکرد کیفی و استفاده از تکنیک تحلیل مرتبط اشاره شده است. فصل اول با عنوان «هویّت ملّی از نگاه رهبر معظّم انقلاب»، کلیّات هویّت ملّی، هویّت ملّی در ایران و هویّت جمعی جهان اسلام را شرح داده است. در فصل دوم به تهدیدهای هویّت ملّی و راه‌های حفظ و تقویت آن از منظر رهبر معظّم انقلاب اشاره شده است. در انتها نیز در مقوله‌ی نتیجه‌گیری، ضمن ارایه‌ی پیشنهادهایی جهت حفظ و تقویت هویّت ملّی، شبکه‌ی مفهومی هویّت ملّی طبق نظرات و آراء معظم‌له بیان شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها