چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
نکوداشت روزنامه‌نگار و نویسنده ایلامی برگزار می‌شود

ایلام- به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ویژه‌برنامه نکوداشت خداداد ابراهیمی، روزنامه‌نگار و نویسنده ایلامی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، نشست شورای سیاست‌گذاری بزرگداشت خداداد ابراهیمی، نویسنده، روزنامه‌نگار، مترجم ایلامی و از مفاخر استان، به ریاست علی هوشمند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حضور معاون فرهنگی این اداره‌کل و سایر اعضای شورا برگزار شد.

در این نشست، هوشمند با بیان اینکه نکوداشت و تکریم مفاخر، پیشکسوتان و هنرمندان یکی از وظایف دستگاه‌های فرهنگی و هنری است، گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، به عنوان یکی از دستگاه‌های فرهنگی، متعهد به برگزاری ویژه برنامه‌های تکریم مفاخر استان است.

وی با اشاره به برگزاری آئین بزرگداشت پروفسور «همایون همتی» از فرزندان استان و از سرآمدان حوزه فرهنگ در تهران، گفت: در سطح استان نیز تلاش ما این است که سالانه دو نفر از سرآمدان حوزه فرهنگ، هنر و رسانه استان، تجلیل شوند.

هوشمند ضمن یادآوری برگزاری ویژه برنامه‌های سال‌های گذشته در حوزه بزرگداشت مفاخر، افزود: یکی از اهداف حوزه فرهنگی و رسانه این اداره‌کل در سال جاری، تجلیل از یکی از چهره‌های برجسته حوزه رسانه بود و در این راستا از استاد «خداداد ابراهیمی» به عنوان روزنامه‌نگار ملی و صاحب اولین روزنامه استان، اولین مترجم، معلم و داستان نویس استان تجلیل خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه تصریح کرد: ابراهیمی هم در حیطه فعالیت‌های روزنامه‌نگاری صاحب سبقه است و هم در حوزه شعر و نویسندگی رد پای هنر ایشان در فضای هنری استان وجود دارد.

این آئین در اسفندماه سال جاری توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام برگزار خواهد شد.

نکوداشت روزنامه‌نگار و نویسنده ایلامی برگزار می‌شود

به گزارش ایبنا؛ خداداد ابراهیمی، متولد ۱۳۴۱، نویسنده، روزنامه‌نگار و فرهنگی بازنشسته است و در فضای رسانه و ترجمه و فعالیت‌های فرهنگی و ادبی و رسانه‌ای حضوری فعال و مؤثر دارد. ابراهیمی با نگارش داستان‌های کوتاه «زیر سقف شیروانی» و «دوچرخه» در سال ۱۳۵۶ آغازی جدی در عرصه داستان‌نویسی استان ایلام دارد. تاکنون از او کتاب‌های: هروله تا عرش (خاطرات یک زائر پیاده از مهران تا کربلا)، دریچه‌ای به تاریخ مطبوعات ایلام‌‫، یادنوشت‌های محلی (گزیده یادداشت‌های مطبوعاتی)، ترجمه کتاب هیچ چیز شبیه کربلا نیست، مولف: هادی المدرسی، قصه‌های مردم ایلام، دایره آتش و ترکش (دفتر چهارم) ترجمه آثاری همچون: «البجعات المتوحشات (غازهای وحشی)»، «اللص و الکلاب (دزد و سگ‌ها)»، مجموعه اشعار «مصطفی الغماری الجزایر»، «ماسک» (مجموعه یادداشت‌های کرونایی) و… منتشر شده است.

او هم اکنون ضمن اداره روزنامه و پایگاه خبری مهران، به فعالیت‌های تخصصی ادبی و فرهنگی و رسانه‌ای مشغول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها