دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
روایتی از زندگی تلخ «جان سخت»‌ سینما

همسر بروس ویلیس قرار است کتابی درباره تجربه خود به عنوان مراقب «بروس ویلیس» ستاره سابق فیلم‌های اکشن هالیودی پس از ابتلا به زوال عقل منتشر کند.

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ همسر بروس ویلیس قرار است کتابی درباره تجربه خود به عنوان مراقب «بروس ویلیس» ستاره سابق فیلم‌های اکشن هالیودی پس از ابتلا به زوال عقل منتشر کند.

این کتاب که هنوز عنوانی برای آن انتخاب نشده قرار است در سال ۲۰۲۵ توسط انتشارات ماریا شرایور منتشر شود و در واقع راهنمایی الهام‌بخش برای کسانی خواهد بود که دنبال حمایت از بیماران مبتلا به زوال عقل هستند.

«اما همینینگ» همسر «بروس ویلیس» در مصاحبه اخیر خود عنوان کرده است: «برای بسیاری از مردم، اولین نقطه برخورد با این بیماری در مطب پزشکشان دریافت می‌شود. من فکر می‌کنم بسیار مهم است که چگونه این اطلاعات از پزشک به بیمار و عزیزان منتقل شود. داشتن منابع و اطلاعات در دسترس ضروری است. من از تجربه خود و سایر شرکای مراقبتی که با آن‌ها صحبت کرده‌ام متوجه شدم که داستان‌های ما متاسفانه مشابه است».

به گزارش گاردین، بیماری «بروس ویلیس» برای نخستین‌بار در مارس ۲۰۲۲ علنی شد، زمانی که خانواده او اعلام کردند به دلیل اختلالی که باعث مشکل در زبان یا گفتار می‌شود، از بازیگری کناره‌گیری می‌کند. یک سال بعد، اعلام شد که او به طور رسمی مبتلا به زوال عقل فرونتوتمپورال (FTD) شده است. به گفته موسسه ملی پیری، علائم این بیماری شامل مشکلات عاطفی، مشکل در برقراری ارتباط، دشواری در راه رفتن و مشکل در کار است.

هنگامی که بیماری این بازیگر علنی شد، بازیگران و کارگردانانی که با «ویلیس» همکاری کرده بودند اعلام کردند که سال‌ها نگرانی‌های خود را در مورد وضعیت شناختی او بیان کرده‌اند، زیرا او همواره تلاش می‌کرد تا دیالوگ‌ها را به خاطر بسپارد.

در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی، «اما همینینگ» فاش کرد که مراقب اصلی «بروس ویلیس» شده و عنوان کرد دشوار است بدانیم که آیا این بازیگر ۶۸ ساله به طور کامل بیماری خود را درک کرده است یا خیر.

«بروس ویلیس» بیشتر برای بازی در نقش افسر پلیس نیویورک «جان مک‌کلین» در مجموعه فیلم‌های اکشن و موفق «جان‌سخت» شناخته شده است که بین سال‌های ۱۹۸۸ تا ۲۰۱۳، پنج قسمت از آن ساخته شد.

او همچنین سابقه نقش‌آفرینی در فیلم‌های تحسین‌شده‌ای چون «پالپ فیکشن» (۱۹۹۴)، «حس ششم» (۱۹۹۹) و «قلمرو طلوع ماه» (۲۰۱۲) را نیز در کارنامه دارد.

«ویلیس» سابقه درخشانی در عرصه تلویزیون نیز دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بازی در نقش کارآگاه «دیوید ادیسون» در کمدی درام «Moonlighting» اشاره کرد که بین سال‌های ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۹ از شبکه ABC پخش می‌شد و یک جایزه گلدن و یک جایزه امی برای او به ارمغان آورد. او همچنین برای بازی در سریال «دوستان» (Friends) به عنوان بازیگر میهمان در سال ۲۰۰۰ برنده یک جایزه دیگر امی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها