دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
«شهر کتاب بهشتی» را تعطیل نکنید

جمعی از ناشران و کتابفروشان در واکنش به تعطیلی شهر کتاب بهشتی، در نامه‌ای خطاب به رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی خواستار جلوگیری از تعطیلی این واحد فرهنگی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جمعی از ناشران و کتابفروشان در واکنش به تعطیلی «شهرکتاب بهشتی» که در مِلک فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی قرار دارد، در نامه‌ای خواستار جلوگیری از تعطیلی این واحد فرهنگی شدند.

در این نامه که خطاب به غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی نوشته شده، آمده است؛

«با عرض سلام و آرزوی توفیقات روزافزون، استاد فرهیخته استحضار دارند که فرهنگ، فرهنگ‌سازی، ماندگاری و بالندگی آن، زیربنای توفیق در هر امر مادی و معنوی است و شالوده این بستر و زیربنا کتاب است. بدین سبب، این محصول ارزشمند و دیگر محصولات فرهنگی لاجرم باید درمحل و محل‌های مناسب، مطلوب و برخوردار از معیارها و ضوابط (استانداردها) عرضه گردد، یعنی کتابفروشی‌ها.

با این مقدمه که حضرتعالی نسبت به آن و اهمیّت ایجاد شرایط اجرایی لازم برای تحققِ شایسته اشراف کامل دارند سخن کوتاه کرده، آنچه را که باعث ایجاد نگرانی ناشران و موزعان از جمله امضاءکنندگان ذیل شده است، تقدیم می‌نماید.

بنا به اخبار و زمزمه‌های دریافت شده، یکی از مراکز فعّال در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی (شهرکتاب بهشتی) که در طول سال‌های حضور و فعّالیّت با رعایت شئون و مقررات بسیار موثر موجد بالندگی آحاد جامعه شده و در ساختمان قدیم فرهنگستان مستقر است، در آستانه تعطیلی و بسته شدن قرار دارد.

از آنجایی که کتابفروشی مذکور در مِلک فرهنگستان استقرار دارد و با عنایت به سوابق و جایگاه رفیع و منیع شما اندیشمند گرانمایه، تقاضا دارد با بررسی موضوع، به هر نحو ممکن ازجمله بهره‌مندی از ظرفیت فرهنگستان به‌عنوان موجر و درایت مسبوق به سابقه ریاست معزّز، از تعطیلی این واحد فرهنگی و موثر در حوزه فرهنگ، کتاب و کتاب‌خوانی و فرهنگ‌سازی که در صورت تحقّق موجب کاهش فروش کتاب و بالمآل زایل شدن بخشی از اوقات مفید شهروندان خواهد شد، ممانعت به‌عمل آورند.

در پایان از همّت و تلاش جنابعالی در اعتلای فرهنگ ایرانِ اسلامی، زبان فارسی و گسترش کتاب و کتابخوانی سپاسگزاری می‌نمائیم.»

«شهر کتاب بهشتی» را تعطیل نکنید

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • تیزبین US ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    از تعداد امضا کنندگان مشخص است که چقدر در باب فرهنگ و هنر احساس مسئولیت می کنند. لطفا تعدادامضاها را بشمارید. از خیل عظیم ناشران و کتابفروشان همین تعداد امضا جمع شده است؟
  • ابراهیم IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    شکایت را که همه بلدند ، پاسخ چی؟؟؟؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها