شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
راه‌اندازی ۴ ایستگاه مطالعاتی در بیمارستان‌های یزد

یزد - مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه کتاب و کتابخوانی گفت: چهار ایستگاه مطالعاتی در بیمارستان‌های یزد راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمدمحسن رفیعی، در دیدار با محمدحسن لطفی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین شهروندان، گفت: یکی از وظایف اداره کتابخانه‌های عمومی علاوه بر فراهم‌سازی شرایط مناسب برای ترویج مطالعه، توجه به جایگاه مطالعه مفید است.

رفیعی با اشاره به پیگیری تأسیس‌ایستگاه مطالعاتی در چهار بیمارستان شهید رهنمون، شهید صدوقی، شهدای کارگر و افشار یزد با همکاری و حمایت دانشگاه علوم پزشکی افزود: سعی می کنیم در این زمینه با فعالیت های ترویجی در جهت تقویت این ایستگاه های مطالعه گام برداریم.

محمدحسن لطفی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز در این نشست گفت: راه‌اندازی ایستگاه مطالعاتی در دانشگاه با هدف آموزش و ترویج فرهنگ جوانی جمعیت صورت گرفته است.

وی با اشاره به موضوع بحران رشد جمعیتی در سال‌های آینده کشور بیان کرد: رشد جمعیت روند کاهشی دارد و ساختار سنی از جوانی رو به میانسالی و سالمندی است که اگر با این بحران مقابله نشود در آینده نزدیک امنیت، اقتصاد و فرهنگ کشور درگیر و با چالش‌های جدی کاهش رشد جمعیت مواجه خواهیم شد.

لطفی با اشاره به مصوبات جلسه ستاد ملی قرارگاه جوانی جمعیت افزود: ایجاد کتابخانه سیار وایستگاهی برای مطالعه یکی از موضوعات مطرح شده در جلسه ستاد ملی قرارگاه جوانی جمعیت بوده که دستور العمل اجرایی آن در استان به معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی واگذار شده است.

لطفی هدف از این دیدار را در راستای اهداف سیاست‌های کلی طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده دانست و بیان کرد: از نهاد کتابخانه‌های عمومی خواستاریم در راستای ترویج و آموزش فرهنگ فرزندآوری و جوانی جمعیت از طریق راه‌اندازی‌ایستگاه‌های مطالعاتی با موضوع جمعیت، دانشگاه علوم پزشکی را اجرای این امر مهم حمایت و یاری نماید.

لطفی همچنین گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، محتوای تولیدی این دانشگاه در خصوص حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را در اختیار و دسترس این ایستگاه‌های مطالعاتی قرار دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط