شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
۷۰۰ جلد کتاب به دبستان مطهر شهرک شهید کشوری ایلام اهدا شد

ایلام- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام گفت: در آغاز دهه مبارک فجر؛ ۷۰۰ جلد کتاب کودک و نوجوان به دبستان مطهر شهرک شهید کشوری ایلام اهدا شد.

فاطمه رستگار، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: شهرک شهید کشوری (سَرطاف) شهر ایلام یکی از مناطق محروم و کم برخوردار است که در آن ظرفیت‌های هنری و فرهنگی خوبی وجود دارد و در راستای رعایت عدالت فرهنگی و به میمنت آغاز چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ضمن اجرای برنامه‌های شاد فرهنگی توسط پیک امداد انقلاب، کتابخانه آموزشگاه مطهر با کتاب‌های مناسب کودک و نوجوان تجهیز و روزآمد شد.

وی ادامه داد: در راستای رفع برخی از نیازهای فرهنگی کودکان و نوجوانان این منطقه با حضور در مدرسه مطهر و با حضور اعضای شورای اسلامی، بخشدار مرکزی، معاون فرهنگی و کارشناسان و مربیان اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدیر و آموزگاران و اولیای تربیتی و دانش آموزان این دبستان، کتاب‌های مناسب این گروه سنی جهت تجهیز کتابخانه این آموزشگاه اهدا شد.

مدیرکل کانون استان ایلام ادامه داد: کتاب‌های اهدایی در موضوعات دینی و مذهبی و آشنایی با سیره و شیوه زندگی امامان معصوم (ع)، ادبیات، شعر، داستان و رمان در موضوعات علمی و تاریخی و… بود و در اختیار دانش آموزان این مدرسه قرار داده شد.

وی ادامه داد: توزیع کتاب‌های کودک و نوجوان در میان مراکز و جوامع هدف خصوصاً کودکان و نوجوانان محروم و کم برخوردار از اهداف غایی ما در این اداره کل است و در این راستا اقداماتی انجام شده است.

وی ادامه داد: پیشتر توسط اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، بیش از ۲۰۰۰ جلد کتاب کودک و نوجوان جهت توسعه و تجهیز کتابخانه‌های مساجد شهرستان ملکشاهی اهدا و توزیع شده است.

به گزارش ایبنا؛ بیش از ۱۷۳ هزار جلد کتاب در مراکز ثابت، سیارروستایی و کتابخانه پستی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان وجود دارد که در اختیار کودکان و نوجوانان و مربیان و اولیای تربیتی قرار داده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها