جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
اجرای طرح «حال خوش زندگی» در مدارس استان زنجان

زنجان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: طرح «حال خوش زندگی» در مدارس استان زنجان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام علیرضا عیسی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: مجموعه کارگاه‌های حال خوش زندگی با هدف تقویت توانمندی نوجوانان در مهارت‌های زندگی، بر پایه روان‌شناسیِ مثبت‌گرا برای دانش‌آموزان طرح کانون مدرسه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مهارت برقراری و تثبیت روابط مثبت، مهارت خودباوری، مهارت جرات‌مند بودن، مهارت زندگی معنوی، مهارت امیدوار بودن، مهارت شاد بودن و مهارت هوش هیجانی عنوان هفت کارگاهِ حال خوش زندگی است که مربیان کانون به صورت غیر مستقیم با شیوه‌های جذاب نظیر قصه گویی، بحث آزاد، معرفی کتاب، نوشتن خلاق، بازی، کاردستی این مباحث را آموزش می‌دهند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان افزود: در این کارگاه‌ها نوجوانان یاد می‌گیرند چطور روابط‌شان را با دیگران مدیریت کنندو خود را بهتر بشناسند.

عیسی‌خانی گفت: قصه گویی «قصه پرندگان کارآگاه»، معرفی شخصیت کودک موفق کاشانی (کودک نابغه در علوم مختلف در ۵ سالگی)، اجرای بازی‌های محلی در فضای باز مرکز، شعرخوانی عضو فعال در برنامه، نقاشی با موضوع لحظه‌های شاد کودکی از جمله برنامه‌هایی است که توسط کانون پرورش فکری در قالب این طرح اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان افزود: در حال حاضر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ۱۶ مرکز ثابت و ۱۲ کتابخانه سیار در سطح استان فعال است که از جمله اقدامات مهم کانون در قبال اعضای این کانون‌ها ارائه خدمات آموزشی از جمله نویسندگی، قصه‌گویی و سایر مباحث آموزشی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط