جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲
استقبال از کتاب‌های تاریخی انتشارات بهجت/ دلیر مردی از سرزمین دلاورمردان اسپاهان

انتشارات بهجت در حوزه تاریخ کتاب‌هایی را منتشر کرده که با استقبال روبه‌رو شده است که می‌توان به «پیشگامان عصر طلایی جهان اسلام»، «عقاب‌های قلعه طبس» و «دلیر مردی از سرزمین دلاورمردان اسپاهان» اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا انتشارات بهجت در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران با ۲۰۰ عنوان کتاب حضور پیدا کرده است که از این تعداد، ۳۰ عنوان آن شامل کتاب‌های جدید و ۱۷۰ عنوان آن از کتاب‌های پیشین به شمار می‌رود.

شوقی سرخوش، مدیر تولید این انتشارات در همین باره گفت: در این نمایشگاه از ۳۰ عنوان کتاب جدید رونمایی کردیم همچنین از ۱۷۰ اثر قبلی هم در این نمایشگاه استفاده کردیم، کتاب‌هایی در موضوعات مختلف از جمله رویدادهای تاریخی که پیش‌تر هم مورد توجه بوده‌اند.

در انتشارات بهجت می‌توان کتاب‌هایی برای سلیقه‌های مختلف دید و حتی در چاپ‌های تازه هم چنین مسئله‌ای مشهود است. در موضوعات تاریخی از جمله کتاب‌های تازه منتشر شده انتشارات بهجت می‌توان به چند عنوان اشاره کرد: «پیشگامان عصر طلایی جهان اسلام» به نوشته هایده قلعه بیگی یکی از این کتاب‌های تاره انتشار یافته است که به موضوعات مهم مورد بحث علمای تاثیر گذار از صدر دوره اسلام پرداخته است. نویسنده در بخش‌هایی از این کتاب به نام آوران علمی دوره اسلامی پرداخته است، از جمله مطالب مهم دیگر این کتاب می‌توان به بررسی تاریخی نیروی شفابخش ذهن اشاره کرد، موضوعی که نویسنده کتاب تلاش داشته به عنوان یکی از مبانی اصلی پزشکی دنیای شرق به خصوص هند و ادامه مسیر آن در دوره اسلامی اشاره‌ای داشته باشد.

از دیگر کتاب‌های تازه این انتشارات در حوزه تاریخ کتاب «دلیر مردی از سرزمین دلاورمردان اسپاهان» به قلم دکتر بختورتاش نام برد، کتابی که در آن به مقاومت قهرمانانه و دلیرانه مردم اصفهان در برابر لشکر تیمور پرداخته است، درباره این دوره تاریخی شاید کتاب‌های جامع زیادی وجود نداشته باشد، اما نویسنده این کتاب با نگاهی جامع و کامل به این دوره خاص تاریخ ایران اشاره داشته است و از جزئیات رویدادها به خوبی یاد کرده است.

کتاب «عقاب‌های قلعه طبس» به نوشته حسن فضیلت خواه هم یک رمان تاریخی جدید و از دیگر عنوان‌های تازه این انتشارات بهجت است که در آن به ماجرای اسماعیلان، حسن صباح و مقاومت و تاب آوری اسماعیلیه در دوره‌های مختلف تاریخی اشاره شده است.

افزون بر عناوین تازه انتشارات بهجت، کتاب‌هایی نیز به دلیل استقبال بالا دوباره تجدید چاپ شده‌اند، از جمله این کتاب‌های تاریخی می‌توان به «یادگار دیرین» نوشته زنده یاد کوروش نیکنام اشاره کرد، کتابی درباره آئین ها، مراسم و باورهای مذهبی - سنتی زردتشتیان که در نوع خود یک اثر قابل توجه به شمار می‌رود. کتاب دیگر نیکنام «کنکاشی بر زندگی و اندیشه زردشت» است که دربردارنده آگاهی های بسیاری درباره زرتشت اسپنتمان است.

خط چهارم، اندیشه‌های مولانا، نژاد پرستی، خون وسیمان و قلب سنگی هم از دیگر عنوان‌های این انتشارات بودند که با استقبال قابل توجهی رو به رو شده‌اند.

نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت) ۱۴۰۳ (در محل مصلای امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها