یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
کودکان زنجانی برای کرمانی‌‎ها قصه گفتند

زنجان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: برنامه قصه‌گویی با موضوع حوادث اخیر کرمان در مراکز کانونی اجرا شد.

حجت‌الاسلام علیرضا عیسی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: گرامیداشت شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی کرمان در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان اجرا شد.

وی تصریح کرد: برنامه‌های معرفی واقعه حمله تروریستی کرمان، شعر خوانی شعر «یک سوال سرخ»، ساخت کاردستی گل لاله به یاد کودکان و نوجوانان شهید و نصب آن بر روی پانل یادبود، نمایش فیلم تبر با موضوع اتحاد و ایستادگی در مقابل دشمنان بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری در مناسبت‎‌های مختلف برنامه قصه‌گویی و داستان‌‎نویسی را برای اعضا اجرا می‌کند، گفت: با اجرای این برنامه‌های استعدادهای برتر در حوزه نویسندگی شناسایی شده و به صورت ویژه برای تقویت این مهارت‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود.

عیسی‌‎خانی با اشاره به اینکه برخی از مربیان کانون از افرادی هستند که در کانون پرورش فکری آموزش دیده‌اند، افزود: خوشبختانه مربیان کانون از نویسندگان حرفه‌ای استان بوده و درحوزه نویسندگی کودک هم فعالیت دارند.

وی در ادامه گزارشی از وضعیت فعالیت مراکز کانونی ارائه کرد و گفت: در حال حاضر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ۱۶ مرکز ثابت و ۱۲ کتابخانه سیار در سطح استان فعال است.

عیسی‌خانی تعداد اعضای مراکز کانون پرورش فکری استان را قریب به ۱۳ هزار کودک و نوجوان اعلام کرد و افزود: تقویت مهارت‌های فرهنگی و هنری هریک از اعضا از طریق استعدادیابی و پرورش آنها انجام می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان همچنین درباره کتابخانه‌های کانون پرورش فکری استان نیز گفت: در حال حاضر بیش ازر ۸۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری وجود دارد که برای تقویت مهارت‌های اعضا به صورت مرتب به روزرسانی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط