جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۹
اول زیرساخت‌های خواندن را بسازیم / خلبانان قهرمان غریب را روایت می‌کنم

نویسنده کتاب «آذرخش و رقص فانتوم‌ها» در خصوص شعار (بخوانیم و بسازیم) گفت: بهتر است ما اول زیرساخت‌های خواندن را بسازیم بعد به مرحله خواندن برسیم.

صادق وفایی نویسنده کتاب «آذرخش و رقص فانتوم‌ها» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا اظهار کرد: این کتاب زندگینامه امیر آزاده خلبان حسین‌علی ذوالفقاری است که توسط انتشارات سوره مهر به نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران رسید که به صورت تاریخ شفاهی به روایت هشت سال اسارت این خلبان می‌پردازد.


وی در خصوص آشنایی با این سوژه تصریح کرد: من سوژه را پیدا نکردم، بلکه سوژه من را پیدا کرد. من از بچگی خلبانی و نیروی هوایی را دوست داشتم اما فکر نمی‌کردم یک روز به صورت تخصصی در این حوزه تولید محتوا کنم.


نویسنده کتاب «آذرخش و رقص فانتوم‌ها» ادامه داد: من روزی یک کتاب («ناصر ایجکت نکن» اثر مهدی بابا محمودی) در مورد محمود اسنکدری خواندم و تصمیم گرفتم به احترام این خلبان و به بهانه هفته دفاع مقدس سال ۱۴۰۱ یک نشست در خبرگزاری برگزار کنم که اکبر زمانی، فرج الله برات‌پور و محمود ضرابی از خلبانان جنگ را به خبرگزاری دعوت کردم.


وی اضافه کرد: این گفت‌وگو ۳ ساعت و نیم به طول انجامید و مصاحبه‌های آن پیاده شد و بخشی از فیلم‌های نشست منتشر شد و استقبال زیادی از آن شد و خودم راضی نشدم، زیرا حس کردم این افراد ظرفیت را دارند که بیشتر به آنها پرداخته شود و برای این کار جلو رفتم که تبدیل به ۵-۶ مصاحبه در خبرگزاری و به اضافه یکی دو مصاحبه دیگر تبدیل به کتاب «بیگانه با ترس» شد.


وفایی گفت: بعد از محمود اسنکدری روی منوچهر محققی کار کردم و سعی کردم قهرمانان غریبی که خدمات زیادی داشتند، اما با بی‌مهری دیده نشدند را کار کنم. بعد از این دو شخصیت خلبان‌های هواپیما F5 را برای بررسی مدنظر دارم.


وی تصریح کرد: «آن شربت آب» دیگر کتاب در خصوص خلبان‌های دوره جنگ به نام داریوش ندیمی است که در جنگ به شهادت می‌رسد. این شهید می‌توانست پرواز نکند اما به دلیل اینکه می‌بیند شاگردانش پرواز می‌کنند تصمیم می‌گیرد خود نیز پرواز کند.


نویسنده کتاب «آذرخش و رقص فانتوم‌ها» در خصوص شعار (بخوانیم و بسازیم) گفت: یک حالت این است که ما اول زیرساخت‌های خواندن را بسازیم و بعد بخوانیم و حالت دیگر این است که اول بخوانیم و بعد بسازیم که اگر همزمان هر دو رخ دهد اتفاق خوبی است.

نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت) ۱۴۰۳ (در محل مصلای امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها