سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
رونمایی از کتاب «وصیت‌های علوی برای مدیران و کارکنان»

مراسم رونمایی از کتاب «وصیت های علوی برای مدیران و کارکنان» با حضور جانشین حزب‌الله لبنان در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انتشارات انقلاب اسلامی با همکاری جانشین دبیر کل حزب الله لبنان، حجت‌الاسلام نعیم قاسم و انجمن علوم اداری لبنان، مراسم رونمایی از کتاب «وصیت های علوی برای مدیران و کارکنان» را هفته دوم بهمن ماه ۱۴۰۲ در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار کرد. این کتاب، ترجمه کتاب راه «روشن مدیران» به زبان عربی است که شرح بخش‌هایی از نهج‌البلاغه توسط حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در دیدارهای ماه رمضان با هیئت دولت را دربرمی‌گیرد.

رونمایی از کتاب «وصیت‌های علوی برای مدیران و کارکنان»
شیخ نعیم قاسم در این مراسم گفت: موضوعی که حضرت آقا در این کتاب با استفاده از توجیهات امیرالمؤمین (ع) در نهج‌البلاغه مطرح می‌کنند، موردهایی هستند که دیگران آن را مطرح نکرده‌اند و آن اشاره کردن به بعد معنوی و دینی مدیران است که کار اسلامی را از بقیه کارهای اداری در جهان متمایز می‌کند و این موردی است که آن را از کمبود فنی بیرون می‌آورد و از آن یک مدیریت فعال و زنده می‌سازد.

او اضافه کرد: ما این نکات را از زبان امام و رهبری می‌شنویم که خود تجربه‌های گوناگونی را در امور اداری نسبت به مسئولیت‌های متعدد تجربه کردند و توانستند اثر خود را در امور اداری متعدد به جای بگذارند.


جانشین دبیر کل حزب الله لبنان در رابطه با جبهه جنوبی تاکید کرد: تا وقتی که جنگ درغزه متوقف نشود امکان ندارد که این جنگ در لبنان متوقف شود و اگر اسرائیلی‌ها دایره اهدافشان را در لبنان گسترده کنند ما در مقابل با گسترش رنج، بازدارنده و با قدرت مؤثر جواب خواهیم داد و هرگونه بحث سیاسی که مرتبط با جبهه جنوب باشد تا بعد از جنگ غزه به عقب انداخته خواهد شد. او تاکید کرد که هیچ ارتباطی بین صلاحیت‌های سیاسی مرتبط با ریاست جمهوری و یا هر موضوع دیگری با آنچه که در جنوب در حال اتفاق است نیست و هیچ مبادله‌ای بین هیچ صلاحیت سیاسی و آنچه در جنوب در حال اتفاق است، نخواهد بود.

رونمایی از کتاب «وصیت‌های علوی برای مدیران و کارکنان»

در ادامه سید کمیل باقرزاده رایزن فرهنگی سفارت ایران در لبنان گفت: این کتاب مجموعه موضوعاتی است که رهبر معظّم انقلاب اسلامی در دیدارهای رمضانی سالیانه خود با هیئت دولت مطرح کرده است. از ابتدای منصوب شدن ایشان به عنوان رهبری این جلسات برگزار شده است. ایشان همیشه سعی بر این داشتند که قسمت اول این جلسات را برای طرح و شرح مقطع‌هایی که به صورت ویژه از نهج‌البلاغه انتخاب کردند اختصاص دهند تا اینکه این وصیت‌ها فانوس نور راه آنها و دستوری والا و میثاقی مشترک بین مسئولین در جمهوری اسلامی باشد.


علی یاسین، نماینده انجمن علوم اداری لبنان نیز اشاره کرد: رهبری معظّم انقلاب اسلامی پایبند بودند تا اینکه درمان‌ها و داروها را از نهج البلاغه دریافت کنند و آن را با رویکردی جامع، واضح و معاصر با استفاده از تجربه خود در کارهای اداری و رهبری، برگرفته شده از انقلاب اسلامی و با تکیه بر فکر خلاق و نورانی و اصالت فکریی که آن را از امام خمینی (ره) دریافت کردند، تقدیم کنند. علی یاسین خاطرنشان کرد: این کتاب ایستگاهی از ایستگاه‌های امیدبخش برای برگشت به معدن علم حقیقی و نور هدایت و صلاح است. بیایید در این کتاب درباره مواردی که به رشد و ساخت جامعه‌ای با آرمان‌های اسلامی در فکر، رفتار و اداره موسسه هایش کمک می کند، مطالعه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط