سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
عرضه ۱۶ عنوان کتاب با طرح جلد جدید

به تازگی انتشارات افق طراحی جلد تعدادی از کتاب‌هایش را تغییر داده که در این گزارش به علت این تغییر پرداخته و بر این عنوان‌ها مروری داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انتشارات افق در سال ۱۳۶۹ تأسیس شد و تا ۱۲ سال، کتاب‌هایی اغلب برای مخاطبان کودک و نوجوان منتشر می‌کرد. از سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را با انتشار ادبیات بزرگسال گسترش داد و تا امروز نزدیک به هزار و ۹۰۰ عنوان کتاب به جامعه فرهنگی کشور تقدیم کرده است.

بعضی از کتاب‌ها ماندگارند و سال‌ها و در بین نسل‌ها دست به دست می‌شوند. با گذر زمان و با عبور از نسل‌های مختلف، گاهی اوقات طراحی جلد کتاب‌ها یا حتی متن ویراستاری عوض می‌شود؛ چراکه در حقیقت جلد کتاب، لباس کتاب است و این لباس باید متناسب باشد. حتی اگر کتاب ترجمه است و خودش دارای یک لباس فرنگی است؛ اما طبعاً وقتی وارد فرهنگ ما می‌شود باید لباس خاص خودش را داشته باشد؛ این لباس باید اطلاعاتی از محتوای کتاب ارائه بدهد. چیز دیگری که در صنعت نشر مهم است، جذبِ خریدار کتاب است که با جذابیت جلد کتاب، طبیعتاً فروش کتاب بالا رفته و موجب افزایش تیراژ کتاب می‌شود. جلد باید به خواننده، اطلاعاتی در مورد کتاب بدهد و او را ترغیب کند که کتاب را بخرد.

روابط عمومی انتشارات افق ضمن اعلام خبر تغییر جلد ۱۶ عنوان کتاب از آثار کودک و نوجوانِ این نشر، دلایل این امر را این‌طور اعلام کرد: برای عوض شدن جلد کتاب‌ها، دلایل متعددی وجود دارد؛ قاعدتاً برای ناشر تعویض جلد کتاب‌ها، هرچند سال یک‌بار، یک ضرورت است. کتاب‌ها باید هرچند سال یک‌بار بازسازی و بازتولید شوند و با یک جلد جدید یا متن ویراستاری جدید به بازار کتاب ارائه شوند.

او گفت: جلد کتاب‌ها براساس مخاطب‌شناسی عوض می‌شوند. نسل‌های جدیدِ کودکان و نوجوانان به جلد کتاب‌ها واکنش‌های متفاوتی دارند. جلد کتاب یکی از ابزارهایی است که در جذابیت و عدم جذابیت کتاب و همچنین کشاندن مخاطب به سمت محتوای کتاب کمک می‌کند. بنابراین براساس اینکه ممکن است جلد قدیم برای نسل جدید جذابیت نداشته باشد، ناشر جلد کتاب‌ها را عوض می‌کند و با طراحی‌های متفاوت‌تری ارائه می‌دهد.

فرقدانی در این‌باره اضافه کرد: همچنین براساس یک‌سری سیاست‌هایی که در نشر هست، کتاب‌های پرمخاطبی که مخاطب خودش را از دست داده، با طراحی جلد جدید ارائه می‌شوند تا مجدداً مخاطب خودشان را به‌دست بیاورند.

در حال حاضر انتشارات افق طراحی جلد ۱۶ عنوان از کتاب‌هایش را تغییر داده که در این گزارش، مروری بر این عناوین داشته‌ایم؛

عرضه ۱۶ عنوان کتاب انتشارات افق با جلد جدید در بازار کتاب

جنگاوران جوان ۱۰؛ امپراتوری نیهون‌جا

«امپراتوری نیهون‌جا» دهمین جلد از مجموعه دوازده جلدی و پرطرفدار «جنگاوران جوان» نوشته جان فلنگن با ترجمه مسعود ملک‌یاری است. فلنگن نویسنده‌ای استرالیایی و پیرو سبک خیال‌پردازانه است که به دلیل نوشتن داستان‌های قرون وسطایی و فانتزی شهرتی جهانی پیدا کرده است. آثار فلنگن بارها برنده جوایز متعدد بین‌المللی از جمله جایزه انجمن ناشران استرالیایی شده‌اند. مجموعه «جنگاوران جوان» در بین نوجوانان به محبوبیتی جهانی دست پیدا کرده و علاوه بر آن در ۱۸ کشور مختلف اجازه چاپ پیدا کرده است. همچنین به گزارش نیویورک‌تایمز این مجموعه در فهرست آثار پرفروش این نشریه قرار دارد.

آنچه در داستان «امپراتوری نیهون‌جا» اتفاق می‌افتد: جنگاوران یا رنجرها، با رفتارهای مرموزشان، همیشه ویل را عصبانی کرده‌اند. حالا ویل پانزده‌ساله برای شاگردی رنجر پذیرفته می‌شود. او هنوز نمی‌داند که رنجرها نگهبانان واقعی سرزمینش‌اند و تا رسیدن ارتش با دشمن می‌جنگند. نبرد بزرگ در راه است.

این کتاب در ۵۷۶ صفحه و به بهای ۴۳۰ هزار تومان ارائه می‌شود.

عرضه ۱۶ عنوان کتاب انتشارات افق با جلد جدید در بازار کتاب

الینا ۱؛ الینا در عروسی به صرف خارش

«الینا در عروسی به صرف خارش» جلد اول از مجموعه رمان «الینا» است که به قلم مژگان کلهر برای کودکان تألیف شده است. تصویرگری این مجموعه را سارا طبیب‌زاده انجام داده و توانسته است بر جذابیت داستان برای کودکان بیافزاید. مجموعه‌ای برای همه بچه‌هایی که دوست دارند هم کتاب داستان بخوانند و هم بلند بلند بخندند و هم با یک‌عالمه اطلاعات معرکه عجیب و غریب دوست‌هایشان را شگفت‌زده کنند.

درباره «الینا در عروسی به صرف خارش»؛ اسم من الیناست، اما دوست‌هایم الی صدایم می‌زنند. من عاشق مهمانی رفتن و پیتزا و موبایلم (ولی چون خودم موبایل ندارم همه‌اش آویزان موبایل مامان می‌شوم). در گوشتان بگویم از دو چیز هم خیلی بدم می‌آید: مشق شب و کوکوسبزی!

این کتاب در ۸۸ صفحه و به بهای ۱۱۵ هزار تومان ارائه می‌شود.

عرضه ۱۶ عنوان کتاب انتشارات افق با جلد جدید در بازار کتاب

خروس جنگی

«خروس جنگی» برگزیده انجمن کتابخانه‌های آمریکا، برای نوجوانان، کتاب سال مجله اسکول لایبرری، کتاب سال برگزیده کودکان چهار ایالت و کتاب سال یکی از مجلات کودکان و نوجوانان آمریکا است. جری اسپینلی از نویسندگان پرافتخار ادبیات کودک است. ترجمه این کتاب را پروین علی‌پور انجام داده است.

موضوع کتاب درباره فوتبالیست جنجالی کلاس هفتم است که همه او را می‌شناسند. او خروس جنگی است. او از وقتی که توانست راه برود، هر چیزی را از سر راهش برداشته است‌! و اکنون همسایه‌اش «پن وب» پسر لاغرمردنی که دنیایش از زمین تا آسمان با دنیای او فرق دارد، بزرگ‌ترین مانع سر راه اوست.

این کتاب در ۲۰۰ صفحه و به بهای ۱۸۵ هزار تومان ارائه می‌شود.

عرضه ۱۶ عنوان کتاب انتشارات افق با جلد جدید در بازار کتاب

کیتی دختر آتیش‌پاره ۲؛ من نمی‌توانم پیدایش کنم!

«من نمی‌توانم پیدایش کنم!» جلد دوم از مجموعه «کیتی دختر آتیش‌پاره» است که توسط بل مونی نوشته و با ترجمه داود شعبانی‌داریانی ارائه شده است.

شاید تو هم مثل کیتی هستی که گاهی با خودش یا بزرگ‌ترها مشکل پیدا می‌کند. با این همه دلش می‌خواهد کارش درست باشد و اوضاع را بی‌ریخت نکند. آخرین‌بار کیف مدرسه‌ام را کجا گذاشتم؟ شانه‌ام کو؟ مسواکم کجاست؟ کیتی همیشه چیزهایش را گم می‌کند! حتی گاهی بعضی از چیزها را از قصد گم می‌کند! ولی همه می‌دانند که او در پیدا کردن چیزهای گم‌شده هم مثل گم کردن آن‌ها استاد است.

این کتاب در ۷۲ صفحه و به بهای ۶۵ هزار تومان ارائه می‌شود.

عرضه ۱۶ عنوان کتاب انتشارات افق با جلد جدید در بازار کتاب

کیتی دختر آتیش‌پاره ۳؛ منصفانه نیست!

«منصفانه نیست!» جلد سوم از مجموعه «کیتی دختر آتیش‌پاره» است. در این جلد کیتی به این فکر می‌کند که چرا فقط من یکی باید زود بخوابم؟ چرا همیشه او برنده می‌شود؟ چرا برای بچه‌های فقیر کاری از دستم برنمی‌آید؟ کیتی فکر می‌کند هیچ‌چیز منصفانه نیست. خیال می‌کند همه‌ی دنیا با او سر جنگ دارند؛ اما اگر بیشتر فکر کند ممکن است نظرش کمی عوض شود.

این کتاب نیز در ۷۲ صفحه و به بهای ۶۵ هزار تومان ارائه می‌شود.

عرضه ۱۶ عنوان کتاب انتشارات افق با جلد جدید در بازار کتاب

کیتی دختر آتیش‌پاره ۴؛ اما تو قول داده بودی!

«اما تو قول داده بودی!» جلد چهارم از مجموعه «کیتی دختر آتیش‌پاره» است. در این جلد کیتی می‌گوید تو قول داده بودی بگذاری بروم… مگه نگفتی که درد ندارد! تو قول داده بودی بگذاری توی خانه یک حیوان نگه دارم! کیتی عصبانی است. چرا بزرگ‌ترها وقتی نمی‌توانند به حرف‌های‌شان عمل کنند، قول می‌دهند؟ راستی آیا آدم‌بزرگ‌ها همیشه بدقولند یا گاهی می‌خواهند به قول‌شان عمل کنند اما نمی‌توانند؟

این کتاب در ۶۰ صفحه و به بهای ۶۵ هزار تومان ارائه می‌شود.

عرضه ۱۶ عنوان کتاب انتشارات افق با جلد جدید در بازار کتاب

کیتی دختر آتیش‌پاره ۱۰؛ حوصله‌ام سررفته!

«حوصله‌ام سررفته!» جلد دهم از مجموعه «کیتی دختر آتیش‌پاره» است. در این جلد کیتی با خودش فکر می‌کند که چرا هیچ‌کس با من بازی نمی‌کند؟ چرا نمی‌رویم گردش؟ چرا هیچ اتفاقی نمی‌افتد؟ مامان با تام کوچولو سرگرم است. بابا هم رفته خرید. دوستان کیتی هم فقط می‌خواهند تلویزیون تماشا کنند. پس تکلیف کیتی چه می‌شود؟ باید راهی پیدا کند...

این کتاب در ۸۴ صفحه و به بهای ۷۰ هزار تومان ارائه می‌شود.

عرضه ۱۶ عنوان کتاب انتشارات افق با جلد جدید در بازار کتاب

هنری زلزله ۲؛ هنری زلزله و دندان شیری

«هنری زلزله و دندان شیری» دومین جلد از مجموعه پرطرفدار «هنری زلزله» نوشته فرانچیسکا سایمون با ترجمه آتوسا صالحی است. فرانچیسکا سایمون امروزه نویسنده بسیار معروفی است که هم داستان‌های طنز کودکانه می‌نویسد و هم نمایشنامه و هم کتاب آشپزی! او با همسر و پسرش در لندن زندگی می‌کند.

یک آشی برات پختم که نگو! راستش هنری هیچ‌وقت از دست پیتر خلاصی نداشت. البته می‌دانست که نمی‌تواند او را بفروشد یا به کرم تبدیل کند، ولی خوب بلد بود او را توی دردسر بیندازد. یک دردسر خیلی خیلی خیلی بزرگ!

این کتاب در ۸۴ صفحه و به بهای ۷۵ هزار تومان ارائه می‌شود.

عرضه ۱۶ عنوان کتاب انتشارات افق با جلد جدید در بازار کتاب

هنری زلزله ۳؛ هنری زلزله پولدار می‌شود

«هنری زلزله پولدار می‌شود» سومین جلد از مجموعه پرطرفدار «هنری زلزله» است. در این جلد خانم معلم هنری یک نامه می‌نویسد با این محتوا: والدین عزیز هنری متاسفم که باید به اطلاع‌تان برسانم: امروز هنری ویلیام را نیشگون گرفت. لیزا را زمین انداخت، دیو را هل داد و به اندرو لگد زد. صداهای بی‌ادبانه در آورد، آدامس جوید و یک لحظه هم توی کلاس آرام و قرار نداشت. ارادتمند خانم معلم.

این کتاب در ۸۴ صفحه و به بهای ۷۵ هزار تومان ارائه می‌شود.

عرضه ۱۶ عنوان کتاب انتشارات افق با جلد جدید در بازار کتاب

هنری زلزله ۶؛ هنری زلزله در جشن تولد

«هنری زلزله در جشن تولد» ششمین جلد از مجموعه پرطرفدار «هنری زلزله» است. در این جلد خانم مادر هنری می‌گوید: این آخرین‌باره که برای هنری جشن تولد می‌گیرم! توی خانه هنری زلزله فقط این حرف‌ها به گوش می‌رسد: هنری، وروجک نشو! پول تو جیبی، بی‌پول تو جیبی! برادرت رو اذیت نکن، هنری! هنری!! هنری!!!

این کتاب در ۸۴ صفحه و به بهای ۷۵ هزار تومان ارائه می‌شود.

عرضه ۱۶ عنوان کتاب انتشارات افق با جلد جدید در بازار کتاب

هنری زلزله ۱۰؛ هنری زلزله و عشق فوتبال

«هنری زلزله و عشق فوتبال» دهمین جلد از مجموعه پرطرفدار «هنری زلزله» است. به طرف دروازه! گل! هورا! هنری زلزله اصلاً فوتبالش خوب نیست، اما با هزارجور حقه و کلک بالاخره گل می‌زند… صدای سوت داور! بازی تمام شد. برنده کیه؟ هنری؟!

این کتاب در ۹۶ صفحه و به بهای ۷۵ هزار تومان ارائه می‌شود.

عرضه ۱۶ عنوان کتاب انتشارات افق با جلد جدید در بازار کتاب

آبشار یخ

«آبشار یخ» نوشته متیو جی. کربی است که با ترجمه محبوبه نجف‌خانی ارائه شده است. متیو جی. کربی تاریخ و روان‌شناسی خواند؛ اما خیلی زود به این نتیجه رسید که دلش می‌خواهد برای کودکان و نوجوانان بنویسد. از این رو در مدرسه‌ای به عنوان روان‌شناس مشغول کار شد. رمان «آبشار یخ»، جوایز متعددی را برای کربی به ارمغان آورد که جایزه ادگار آلن‌پو، مدال طلای انتخاب والدین و رمان منتخب کتابخانه‌های آمریکا از آن جمله‌اند.

موضوع «آبشار یخ» از این قرار است که شاهزاده‌خانم سولویگ و خواهر و برادر کوچکش، با شروع جنگ به قلعه‌ای در میان کوه‌های سر به فلک کشیده پناه می‌برند. بچه‌ها هر روز چشم به راه رسیدن خبر پیروزی پدرشان هستند تا به خانه بازگردند؛ اما زمستان از راه می‌رسد و با یخ بستن آبدره، همه در قلعه گرفتار می‌شوند. خیلی زود عده‌ای از جنگجویان مسموم می‌شوند و می‌میرند و بچه‌ها دیگر نمی‌دانند به چه کسی تکیه کنند.

این کتاب در ۳۸۴ صفحه و به بهای ۲۸۰ هزار تومان ارائه می‌شود.

عرضه ۱۶ عنوان کتاب انتشارات افق با جلد جدید در بازار کتاب

باغبان شب

جاناتان آکسیِر نویسنده «باغبان شب» مدرس داستان‌نویسی خلاق و ادبیات کودک است و به گفته خودش برای بچه‌های عجیب‌وغریب داستان‌های عجیب و غریب می‌نویسد. مترجم این کتاب ثمین نبی‌پور است.

مالی و کیپ، خواهر و برادری آواره‌اند که دنبال خانه جدیدشان می‌گردند؛ خانواده ویندسور بی آنکه بدانند پا به دلِ یک جنگل پرراز گذشته‌اند؛ درختِ عجیبِ وسط خانه شب‌ها انگار گَرد ترس به همه‌جا می‌پاشد؛ هِستِر کِتِل رازهایی می‌داند که نباید به زبان بیاورد. مالی می‌داند این خانه امن نیست؛ اما چون جای دیگری برای رفتن ندارد و برادرش هم ضعیف است، انتخاب می‌کند که همان‌جا بمانند یا آقای ویندزور که در کودکی پدر و مادرش را همین درخت به قتل رسانده، می‌داند چاره‌ای نیست جز بازگشت به خانه برای گذران زندگی.

این کتاب در ۴۰۸ صفحه و به بهای ۲۵۰ هزار تومان ارائه می‌شود.

عرضه ۱۶ عنوان کتاب انتشارات افق با جلد جدید در بازار کتاب

شانس ضرب در هفت

هالی گلدبرگ اسلن، نویسنده «شانس ضرب در هفت» کار حرفه‌ای‌اش را با فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی شروع کرد. او اولین کارگردان زنی بود که برای کمپانی والت دیزنی فیلم اکشن ساخت. هالی عاشق باغبانی است و دوست دارد اشیا را هفت‌تا هفت‌تا بچیند و ازشان عکس بگیرد. مترجم این کتاب پرناز نیری است.

کتاب درباره بیدی دختر دوازده‌ساله‌ای است بسیار باهوش و متفاوت؛ دختری کنجکاو، عاشق عدد ۷ و گیاهان؛ اما یک روز فاجعه‌ای برایش اتفاق می‌افتد: پدر و مادرش هم‌زمان در حادثه رانندگی کشته می‌شوند و حالا این بیدی است که باید تنهای تنها با زندگی جدیدش روبه‌رو شود….

این کتاب در ۴۱۶ صفحه و به بهای ۲۹۵ هزار تومان ارائه می‌شود.

عرضه ۱۶ عنوان کتاب انتشارات افق با جلد جدید در بازار کتاب

بردیا و گولاخ‌ها ۱؛ شاهزاده‌ی شنل تشکی

«بردیا و گولاخ‌ها» یک مجموعه رمان سه‌جلدی برای کودکان به نویسندگی مهدی رجبی است. اولین جلد این مجموعه «شاهزاده‌ی شنل تشکی» است.

در این داستان همِستر بردیا گم می‌شود و او مطمئن است پیرزن همسایه یک جادوگر است و همه‌چیز زیر سر اوست. نکند آلبرت را دزدیده باشد تا باهاش سوپ همِستر درست کند؟ نکند او همدست هیولاهای نامرئی باشد؟ بردیا شنل تشتکی‌اش را می‌پوشد و سوار بر آسانسور هزارطبقه می‌رود زیرِ زمین.

این کتاب در ۱۶۰ صفحه و به بهای ۱۶۰ هزار تومان ارائه می‌شود.

عرضه ۱۶ عنوان کتاب انتشارات افق با جلد جدید در بازار کتاب

بردیا و گولاخ‌ها ۲؛ پیشگوی چشم نقره‌ای

دومین جلد مجموعه «بردیا و گولاخ‌ها»، «پیشگوی چشم نقره‌ای» است. در این داستان با خوردن میوه‌ای جادویی گوش‌های بردیا گولاخی و گنده و زشت شده‌اند. ولگردی پیشگو، تشتکی فلزی به بردیا می‌دهد. بعد هم که سروکله مانیا که یک دختر مرموز و ضدحالِ به تمام معناست پیدا می‌شود و بدبیاری پشت بدبیاری....

این کتاب در ۱۹۲ صفحه و به بهای ۱۸۵ هزار تومان ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط