پنجشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
از «عروس آمرلی» تا «آب هرگز نمی‌میرد»

«آب هرگز نمی‌میرد؛ خاطرات میرزامحمد سلگی» تالیف حمید حسام، «عروس آمرلی» به قلم فاطمه ولی‌نژاد و «هم نفس؛ زندگی‌نامه سردار شهید سعید مهتدی جعفری» تالیف سیدحسن شکری از جمله آثار پرفروش انتشارات صریر است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کتاب‌های «آب هرگز نمی‌میرد؛ خاطرات میرزامحمد سلگی» تالیف حمید حسام، «عروس آمرلی» به قلم فاطمه ولی‌نژاد و «هم نفس؛ زندگی‌نامه سردار شهید سعید مهتدی جعفری» تالیف سیدحسن شکری از جمله آثار پرفروش انتشارات صریر است.

«آب هرگز نمی‌میرد»

حمید حسام در کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» به بیان تاریخ شفاهی دفاع مقدس می‌پردازد و این کار را در خلال روایت خاطرات یکی از فرماندهان لشکر ۳۲ انصارالحسین، میرزامحمد سلگی، انجام می‌دهد. مولف روایت خود را از بدو تولد میرزامحمد سلگی آغاز می‌کند تا مخاطب را بیشتر با شرایط زندگی او، خانواده و اندیشه‌هایش آشنا کند. حاج میرزا در کودکی برای کمک به پدرش تحصیل را رها می‌کند و به کشاورزی روی می‌آورد و پیشه پدر را دنبال می‌کند. او در نوجوانی برای زندگی بهتر همراه با برادر بزرگترش برای کار راهی تهران می‌شود و با دنیایی جدید آشنا می‌شود. در فصل‌های پیش از آغاز جنگ ما با خانواده این شخصیت آشنایی پیدا می‌کنیم و عکس‌هایی هم که در پایان هر فصل درباره شخصیت‌ها و مکان‌ها وجود دارد به جذابیت و اعتبار روایت می‌افزاید.

عروس آمرلی، در محاصره دشمن

فاطمه والی‌نژاد؛ نویسنده کتاب‌های «جان شیعه اهل سنت»، «دمش شهر عشق»، «تنها میان داعش» و «نامزد شهادت» تازه‌ترین اثر خود با عنوان «عروس آمرلی» را از سوی انتشارات صریر روانه بازار نشر کرده است. «عروس آمرلی» عاشقانه‌ای جذاب از جدال وصال و جدایی در محاصره دشمن است و داستان دختری را روایت می‌کند که بیش از ۸۰ روز در یک قدمی اسارت برای رسیدن به عشقش مردانه می‌جنگند و در انتها، محاصره این شهر با شهامت سردار سلیمانی شکسته می‌شود.

هم‌نفس؛ برش‌هایی از یک زندگی و جنگ

«هم‌نفس»، پانزدهمین جلد از مجموعه «بیست‌وهفت در ۲۷» است. هر جلد این مجموعه دربرگیرنده سرگذشت سردار سرتیپ سعید مهتدی جعفری یکی از فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) است.سیدحسن شکری (فرمانده گروهان یکم گردان حبیب در دوران دفاع مقدس) از از طریق مصاحبه و گفت‌وگو با خانواده، دوستان و هم‌رزمان شهید و نیز استفاده از منابع و اسناد جنگ و آرشیو مرکزی مؤسسه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه محمد رسول‌الله (ص)، زندگی این شهید را ثبت کرده است.

مؤلف در روایت زندگی این شهید، استفاده از نقل‌قول‌های مستقیمی از افراد خانواده، دوستان و حتی خود شهید برای به تصویر کشیدن موقعیت‌های خاص و برش‌هایی از زندگی اوست که در پانویس کتاب منابع این نقل‌قول‌ها را ذکر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها