سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
رشد ۴۰ درصدی اشعار ارسالی به کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت

فارس _ دبیر علمی کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت با بیان اینکه در بیست و پنجمین دوره کنگره، ۱۰ هزار و ۱۱۱ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه رسید، گفت: با مقایسه آمار نسبت به دوره گذشته شاهد رشد ۴۰ درصدی ارسال آثار به این کنگره فاخر هنری هستیم.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - نجمه اشرفی: حجت‌الاسلام محمدحسین انصاری‌نژاد در آیین اختتامیه کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت که برای پنجمین سال متوالی در شیراز برگزار شده، اظهار داشت: از شهید گفتن و نوشتن توفیق می‌خواهد که نصیب هرکسی نخواهد شد و فعالیت در این حوزه مایه افتخار است.

وی با اشاره به اعلام فراخوان کنگره در اردیبهشت ماه امسال، افزایش تنوع محورها و اضافه شدن موضوعاتی چون شهدای امنیت، روحانیت و شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) همچنین کشف استعدادها و رویش های جدید را وجه تمایز بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت نسبت به دوره‌های گذشته دانست‌.

حجت الاسلام انصاری نژاد با بیان اینکه تعدادی از جوانان با برگزاری این کنگره وارد این عرصه شدند، تاکید کرد: دبیر علمی به همراه شورای داوران استان‌ها در گام نخست از میان جوانان و پیشکسوتان انتخاب شدند و در گام بعدی آثار در مرحله استانی داوری شدند و سپس به مرحله کشوری راه یافتند.

وی با بیان اینکه در این دوره ۱۰ هزار و ۱۱۱ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه ملی کنگره ارسال شد، افزود: از این تعداد، دو هزار و ۵۰ اثر متعلق به شاعران و فرهیختگان استان فارس است که خود نشانه‌ای بارز از ارادت و علاقه پرشعور شاعران این خطه از ایران اسلامی به فرهنگ شهادت و مقاومت است.

انصاری نژاد اعلام کرد: با مقایسه آمار نسبت به دوره گذشته شاهد رشد ۴۰ درصدی ارسال آثار به این کنگره فاخر هنری هستیم.

وی تصریح کرد: آثار منتخب این کنگره در کتابی با عنوان «فصل ایستادگی» به چاپ خواهد رسید تا در دسترس عموم مردم به ویژه علاقه‌مندان این حوزه قرار گیرد.

به گزارش ایبنا؛ در آیین اختتامیه بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت از ۱۱۱ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس و ۱۸ کتاب صوتی رونمایی شد.

در پایان این مراسم از خانواده شاعر شهید شیر علی سلطانی و جمعی از فعالان حوزه شعر دفاع مقدس و مسئولان اجرایی این رویداد شاعرانه تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط