جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵
کتاب «به‌تصویرکشیدن خویش عکاسی و خودزندگی‌نامه» منتشر شد

کتاب «به‌تصویرکشیدن خویش عکاسی و خودزندگی‌نامه» نوشتهٔ لیندا هورتی راگ و ترجمهٔ محمدحسین خسروی از انتشارت بان در نوبت اول پاییز ۱۴۰۲ منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «به‌تصویرکشیدن خویش عکاسی و خودزندگی‌نامه» نوشتهٔ لیندا هورتی راگ و ترجمهٔ محمدحسین خسروی از انتشارت بان در نوبت اول پاییز ۱۴۰۲ منتشر شد. این کتاب با ۴۰۰ صفحه ضمن مفاهیمی درباره عکاسی با مضامینی چون فلسفه در باب زندگینامه هم اشاراتی شده است.

نویسنده در این کتاب با اشاره به اینکه عکاسی راه و رسم ما را برای به‌تصویرکشیدن خودمان را دگرگون می‌کند تأکید دارد که عکاس‌ها ظاهراً وجود ما را در یک‌لحظهٔ معلوم از زمان اثبات می‌کنند، اما به محال بودن قاب‌بندی خودهای متکثر و منقسم ما نیز گواهی می‌دهند. این نویسنده باتوجه‌به آثار عکاسان مطرح جهان بیان می‌کند که عکاسی چه تأثیری بر شکل‌گیری تصویر «خود» داشته است.

کتاب «به‌تصویرکشیدن خویش عکاسی و خودزندگی‌نامه» نه‌تنها یک کتاب ضمن موضوع عکاسی و دادن ایده‌های نو در این باب به شمار می‌رود؛ بلکه کتابی است که حول محور خودشناسی از منظر فلسفی محسوب می‌شود.

این کتاب برای نگاه بهتر عکاسان به موضوعاتی که قصد عکاسی دارند بسیار مناسب است و دید بسیار بالایی با شناخت مفاهیم و عناصر استفاده شده در عکاسی را در حوزه فلسفی باز نماید.

نویسنده در این کتاب با اشاره به آثار چهار هنرمند عکاس به گذشته و حال زندگینامه‌شان معتقد است برداشت دوگانهٔ عکاسی از تصویر خویشان انعکاس‌دهندهٔ دغدغه‌های نویسندگان خودزندگی‌نامه است و تمام عکس‌ها به درون‌مایه شخص عکاس برمی‌گردد.

این کتاب ویژه عکاسان، پژوهشگران در حوزه عکاسی و دانشجویانی است که علاوه بر یادگیری تکنیک‌های عکاسی به فلسفهٔ وجودی عکاس و هنر او توجه ویژه‌ای دارند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فریبرز معینی IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    بادرود : به دور از مطلق گرائی ، مطلب از منظر خود شناسی درست است . همانطور که این دیدگاه را در هر انتخاب اثر تعمیم داد ، همانطورکه درون مایه شاعر از شعرش ، ویا حتی نجار، در اثرش .🕊

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها