چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
ستاد «توسعه کتابفروشی‌ها» با مشارکت بخش خصوصی اداره خواهد شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از تشکیل ستاد توسعه کتابفروشی‌ها پیرو دستور معاون اول رئیس جمهور به استانداران خبر داد و گفت: کار در اختیار مردم و بخش خصوصی است.

محمدمهدی اسماعیلی درحاشیه جلسه هیئت دولت به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره تشکیل ستاد توسعه کتابفروشی‌ها بیان کرد: برای ایجاد شبکه وسیعی از کتابفروشی‌ها در کشور با رئیس جمهور و دکتر مخبر، معاون اول به جمع‌بندی رسیدیم. مقرر شده یک شبکه معظمی در همه استان‌ها ایجاد شود. به این منظور ستادی نیز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است.

وی با اشاره به اعضای ستاد توسعه کتابفروشی‌ها در سراسر کشور ادامه داد: علاوه‌بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بخش‌های خصوصی در این ستاد حضور و مشارکت دارند؛ البته کار در اختیار مردم و بخش خصوصی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آخرین اقدامات دولت در موضوع توسعه کارخانه‌های کاغذ گفت: به‌زودی مجموعه جدید تولید کاغذ داخلی افتتاح خواهد شد. این کارخانه که در استان فارس قرار دارد، به‌همت بخش خصوصی ایجاد شده است.

به گزارش ایبنا؛ محمدمخبر، معاون اول رئیس جمهور، در قالب بخشنامه، استانداران سراسر کشور را موظف کرده است، نسبت به ایجاد کتابفروشی، نوشت افزار و محصولات فرهنگی اسلامی و ایرانی براساس الگوی کتابشهر ایران در شهرستان‌های فاقد کتابفروشی اقدام کنند.

در این بخشنامه آمده است:

«به‌منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی و حمایت از تولید محصولات و صنایع فرهنگی ساخت داخل و ترویج توسعه سبک زندگی اسلامی ایرانی و تعمیق باور و معرفت دینی، کلیه استانداران سراسر کشور مکلفند در کلیه شهرستان‌های فاقد کتابفروشی کشور زیرساخت‌های لازم جهت راه‌اندازی حداقل یک مرکز عرضه کتاب، نوشت‌افزار و محصولات فرهنگی اسلامی ایرانی را براساس الگوی کتابشهر ایران (وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی) و کمک به تامین اعتبارات لازم فراهم کنند.

مراکز فوق در نقاط مختلف و پر رفت و آمد شهرهای موضوع این مصوبه از میان ساختمان‌های دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها، نهادها و یا شرکت‌های دولتی و وابسته براساس قوانین و مقررات مربوطه اختصاص یابد.

هماهنگی لازم جهت انتخاب این مراکز و سایر تمهیدات مدیریتی و سازوکارهای اجرایی لازم برمبنای الگوی مذکور با نظارت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، همکاری صنف مربوطه سازمان تبلیغات اسلامی و مجمع ناشران انقلاب اسلامی، مشارکت بخش غیردولتی (مردمی) و با هماهنگی سایر دستگاه‌های ذیربط صورت پذیرد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها