یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
نویسنده «پیاز داغ» از راز و رمز این کاریکلماتور می‌گوید

چهارمحال و بختیاری - نویسنده کتاب «پیاز داغ» گفت: سبک این کتاب، کاریکلماتور است که شبیه کاریکاتور حالت طنزواره دارد و به نوعی بازی با کلمات است.

موسی رئیسی وانانی، نویسنده کتاب «پیاز داغ» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شهرکرد، پیرامون نشر این اثر گفت: کتاب «پیاز داغ» محتوایی طنزگونه با آرایه‌ها و صناعات ادبی از جمله، ایهام و ایجاز و… دارد و در سال جاری منتشر شده است و از تازه‌های نشر محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جملات دوپهلو در «پیاز داغ» زیاد استفاده شده است، افزود: این کتاب، مجموعه‌ای از جملات کنایی و نغز است که در ۶۴ صفحه به صورت رنگی چاپ شده و جملات آن از بین حدود ۸۰۰ جمله انتخاب شده و با طنز و کنایه به بیان مسائل جامعه می‌پردازد.

این نویسنده با اشاره به اینکه سبک کتابش کاریکلماتور است، عنوان داشت: این سبک همانند کاریکاتور حالت طنزواره دارد و به نوعی بازی با کلمات است که تا حدی نوپدید محسوب می‌شود اما مخاطبان زیادی را به خود جذب می‌کند.

رئیسی با اشاره به نویسندگی، خاطرنشان کرد: برای نوشتن باید مخاطب‌شناسی و آسیب‌شناسی انجام شود و نویسنده باید به صورت کارشناسی کار نویسندگی را دنبال کند تا آثاری ارائه دهد که در جامعه تاثیرگذار باشند، یکی از دلایلی که موجب می‌شود نوجوان و جوان به مطالعه روی آورند این است که کتاب مناسب با شرایط فرهنگی و اجتماعی زمانه آنان نوشته شود، چراکه نوجوان در دنیای کنونی سیر می‌کند و باید نیازهای او شناسایی شده و لازم است از استعدادهای این قشر در امور فرهنگی استفاده شود.

کتاب «پیاز داغ» شامل ۱۰۰ کاریکلماتور است که تصویرگری آن توسط محمدمهدی معارفی انجام شده و توسط انتشارات آفرینندگان با شمارگان هزار جلد چاپ شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها