چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
بیش از ۷۰ هزار نسخه نشریه جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد

خراسان رضوی- رئیس اداره مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: طی ۹ ماه از آغاز سال جاری بیش از ۷۰ هزار نسخه نشریه به همت کارشناسان اداره مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی جذب شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، ابراهیم حافظی ۷۰ درصد از مجموعه جذب شده را در قالب اهدا و وقف فرهنگی عنوان کرد و گفت: ۱۲ هزار و ۶۰۰ نسخه از مجموع منابع به صورت خریداری از مجموعه داران به آرشیو افزوده شده است.

وی با بیان اینکه جذب منابع نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با ۱۲ درصد رشد مواجه بوده است، تصریح کرد: اداره مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با بیش از ۲ میلیون نسخه منبع مطبوعاتی چاپی و یک میلیون نشریه دیجیتال، هرساله با جذب منابع مطبوعاتی کشور سعی کرده با تکیه بر نذر فرهنگی، خرید و مبادله برای صیانت از میراث مکتوب اقدام کند.

حافظی بیان کرد: سازمان کتابخانه‌ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی یکی از غنی‌ترین مراکز کتابخانه‌ای، موزه‌ای و گنجینه نفایس خطی، اسنادی و مطبوعاتی در منطقه و جهان اسلام است که روزانه به قشرهای مختلف علمی و فرهنگی خدمات ارائه می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها