یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
چاپ چهلم «بازگشت از نیمه راه»  به بازار کتاب رسید

قم - «بازگشت از نیمه راه» پس از وقفه‌ای چند ساله، توسط انتشارات رهیده به چاپ چهلم رسید و به بازار نشر عرضه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، کتاب «بازگشت از نیمه راه» به قلم علی الفت‌پور، پس از وقفه‌ای چند ساله، به چاپ چهلم رسید.

به اعتقاد نویسنده، مشکل اساسی در تاریخ انقلاب این است که معمولاً مسایل ریشه‌ای و بنیادینی را که باید صریح و شفاف به افکار عمومی گفته شود، منعکس نمی‌گردد؛ از این رو بسیاری از واقعیت‌ها و مسایل به اسرار و ناگفته‌ها مبدل می‌شود.

بر این اساس مؤلف سعی کرده است درباره افراد و حیثیت و فعالیت سیاسی‌شان مستنداتی جمع آوری کند، تا اگر قرار است افراد اعم از خواص و غیر آنها عمل سیاسی‌شان را به برخی از استوانه‌های نظام گره بزنند بدانند که این افراد در تاریخ انقلاب چه کرده و چه گفته‌اند و درطول این مدت در کجا ایستاده‌اند و الان چه می‌گویند.

این اثر جریان‌شناسی مخالفت‌ها با نظام جمهوری اسلامی ایران است. این اثر ۱۲۰۰ سند تاریخی روایی دارد و در کنار آن بیش از یک هزار اسلاید تصویری در کتاب گنجانده شده است. این کتاب خط واقعه‌نگاری درباره ۳۲ نفر از کسانی را که رهبری برای آنها از واژه «انقلابیون پشیمان» استفاده می‌کند و ابتدا با انقلاب بوده و بعد از قافله انقلاب به دلایل مختلف جدا شده‌اند، ترسیم می‌کند.

این اثر زندیگنامه نیست ولی وقایع در قالب تحلیل شخصیت و تایم لاین زندگی این شخصیت‌ها بیان شده است. مؤلف اعتقاد دارد این ۳۲ نفر از اهمیت ویژه‌ای در تاریخ سیاسی ایران برخوردارند، از این رو تلاش کرده تا به آنها پرداخته شود، ضمن اینکه این اثر جلد یک است و جلد دو این اثر هم در حال نگارش است. جمله‌ای از حضرت امام بر روی جلد کتاب آمده با این عنوان که «قدرت طلبی مایه اختلاف است»، این اثر هم در نهایت به دنبال ریشه‌یابی مستند از این مساله است.

اینکه چه اتفاقاتی افتاده است که یک نفر خودش را از مسیر نظام و رهبری جدا کرده و حتی به مقابله با آرمان ابتدایی‌اش پرداخته است جای ریشه‌یابی و سندنگاری دارد که سعی شده در این اثر به آن پرداخته شود. نحوه نگارش و طراحی اثر نیز به گونه‌ای بوده است که مخاطب عمومی هم بتواند با کتاب ارتباط برقرار کند و کتاب با استانداردهای روز نگارش تدوین و طراحی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها