شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
تحقق سبک زندگی اسلامی در گرو نماز است/ نماز بزرگترین پشتوانه فلسطین

زنجان - رئیس جمهور اسلامی ایران گفت: رسیدن به سبک زندگی اسلامی در گرو نماز است و زندگی سالم یک انسان باید با محوریت نماز شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، سید ابراهیم رئیسی شنبه در اختتامیه اجلاس سراسری نماز در زنجان با اشاره به اهمیت نماز و تقدیر از حجت‌الاسلام قرائتی و همه کسانی که در راستای تروج نماز تلاش کرده‌اند، اظهار کرد: نماز موثرترین عنصر در خودسازی است.

وی گفت: محور سبک زندگی اسلامی نماز است.

رئیسی با تاکید بر اهمیت توجه به نماز گفت: شکل گیری حیات طیبه و ساخت جامعه سالم بدون نماز امکان پذیر نیست و نماز در حیات طیبه انسان‌ها بسیار تاثیر می‌گذارد.

رئیس جمهور ادامه داد: رسیدن به سبک زندگی اسلامی در گرو نماز است و زندگی سالم یک انسان باید با محوریت نماز شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه نخستین توصیه و تاکید به انسان‌ها نماز است، گفت: اقامه نماز مبارزه با نفس و شیطان درون و شیاطین بیرون را در پی دارد.

رئیس جمهور نماز را امیدآفرین‌ترین فریضه عنوان کرد و گفت: در این حوزه اقدامات متعددی در کشور صورت گرفته ولی کافی نیست.

وی تصریح کرد: از اقدامات صورت گرفته در حوزه نماز چاپ کتاب‌های متعدد است اما به وضعیت موجود راضی نیستیم و کارها باید بیشتر شود.

رئیس جمهور با قدردانی از حجت‌الاسلام قرائتی، گفت: ایشان در این سال‌ها و حدود سه یا چهار دهه گذشته تاکنون پرچم نماز و پرداختن به نماز را برافراشت که موجب افتخار است.

رئیسی گفت: حقیقتاً در این حوزه بسیاری از فضلای حوزه علمیه، دانشگاهیان، امامان جمعه و جماعات همت و همکاری کردند که بسیار هم در خانه، مدرسه، دانشگاه و سازمان‌ها و دستگاه‌ها موثر بوده است.

وی ترویج نماز را مهم خواند افزود: کسانی که در جایگاه سازمانی و اداری، مؤسسات علمی و پژوهشی فرهنگی، حوزه‌ها و سایر موارد مسئولیت دارند باید کاری کنند تا جلوه نماز قدرت گیرد و اگر سلوک این افراد نماز باشد، دیگران هم به نماز دعوت می‌شوند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه ما باید نسبت به آسیب‌های اجتماعی نگران باشیم و این آسیب‌ها جامعه را تهدید می‌کند، گفت: نمی‌توانیم فضای مجازی را محدود کنیم، چون دسترسی برای همه وجود دارد و امروز همه سطوح زندگی در این بستر تعریف می‌شود.

رئیسی ادامه داد: همه لایه‌های زندگی و شئون زندگی انسان معاصر را در برگرفته و روز به روز به سمت هوشمندسازی و گام‌های بعدی پیش می‌رود.

رئیس جمهور به جلوه‌های نماز در فلسطین مظلوم مقتدر اشاره کرد و گفت: مهمترین عنصری که بچه‌های فلسطینی را در صحنه مقاومت نگه داشته نماز و ایمان است.

وی ادامه داد: بزرگترین پشتوانه فلسطین نماز و ایمان به خداست و دشمن زبون را مستاصل کرده است.

رئیسی با اشاره به اینکه امروز شرافت در مقابل شرارت قرار گرفته است، گفت: به تعبیر رهبر انقلاب امروز پیروز میدان فلسطین و شکست‌خورده میدان رژیم صهیونیستی است.

وی مهمترین مولفه قدرت برای انسان سالک و جامعه قدرتمند را نماز و انجام تکالیف و دستورات الهی دانست و اضافه کرد: چهارپایه اصلی نظام‌سازی در آیه شریفه ذکر شده مطرح شد که اولین محور آن نماز است.

رئیسی با اشاره به اینکه در دفاع مقدس هم رزمندگان با قدرت نماز و با عنایت ائمه اطهار (ع) با دشمن نبرد می‌کردند، گفت: مردم زنجان متدین و اهل اقامه نماز هستند.

وی تصریح کرد: در تاریخ این استان توجه به حکمت و معرفت را می‌بینیم که در پرتو نماز اتفاق افتاده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط