چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
طرح‌های موضوعی با موضوع نماز حمایت می‌شود

زنجان - رئیس شورای شهر زنجان گفت: طرح و کتاب‌های موضوعی در حوزه نماز مورد حمایت شورا و شهرداری زنجان قرار می‌گیرند.

مجید ناصحی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، اظهار کرد: شهرداری زنجان در ارتباط با بحث اجلاس سراسری نماز حمایت‌های متعددی کرده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات شهرداری در این حوزه مربوط با طرح اجلاس سراسری نماز و اکران آن در تنها دیوارنگاره شهر زنجان است، افزود: طرح دیوارنگاره با موضوع اجلاس سراسری نماز خواهد بود که به شکل تسبیح و سجاده است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: این طرح به رنگ سبز بوده و در وسط آن مهری قرار گرفته است که نشان از اهمیت فریضه عبادی نماز دارد.

ناصحی مقدم با تاکید بر استمرار برگزاری اجلاس سراسری نماز گفت: اجلاس سراسری نماز به اعتقاد من یک فرصت برای بلند کردن ندای نماز و فراخوانی به سوی نماز است.

وی تاکید کرد: همانگونه که کنگره حج سالیانه برگزار می شود، در عین اینکه یک عبادت پر تحرک و شور آفرین است اما میقات جهانی و سالانه همه مسلمانان است که نسبت به آینده ی جهان اسلام بپردازند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان همچنین به انجام اقدامات فرهنگی در این حوزه نیز تأکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت فریضه نماز در جامعه شورا و شهرداری زنجان آمادگی حمایت از طرح‌های موضوعی شهری را در این حوزه دارد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر نمادها و المان‌های فرهنگی از طرح‌های فرهنگی در این حوزه نیز حمایت می‌شود، اضافه کرد: افرادی که کتابی در حوزه نماز داشته و یا طرح فرهنگی درباره مسابقات نمازخوانی داشته باشند با ارائه طرح خود مورد حمایت قرار می‌گیرند.

ناصحی مقدم با بیان اینکه یکی از مهمترین اولویت‌های شورای ششم حمایت افزایش زیرساخت‌های فرهنگی است، گفت: در این راستا با همکاری کانون مساجد نسبت به تجهیز کتابخانه‌های مساجد و همچنین حمایت از مولفان در مسائل دینی و مذهبی اقدام شده است.

وی با تأکید بر اینکه شعار سی امین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه» تعیین شده است، افزود: با توجه به اهمیت موضوع شورا و شهرداری آمادگی دارد که از طرح‌های نوین در این بخش حمایت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط