دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
«چریک ساوالان» با «سمفونی توپ‌ها» به بازار کتاب دفاع مقدس آمد/ خاطرات «سید چریک»  را بخوانید

اردبیل- کتاب‌های چریک ساوالان و سمفونی توپ‌ها با حمایت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل توسط انتشارات خط هشت منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، کتاب چریک ساوالان خاطرات میرداود خراسانی مقدم پدر سردار شهید سیدجعفر خراسانی مقدم به قلم صغری جوادی قوزلو نوشته شده است.

در این کتاب نویسنده از زبان پدر شهید خاطرات شهید خراسانی را از کودکی تا زمان شهادت را به زبان ساده و با جزئیات به قلم آورده است و خواننده با زندگی پر پیچ و خم یک ورزشکار، کوهنورد، سید چریک و همرزم شهید چمران آشنا می‌شود.

فرمانده شهید جعفر خراسانی سوم ۱۳۳۶ در اردبیل به دنیا آمد و در دوران حیات ارزشمند خود، قبل از انقلاب در جبهه‌های سوریه، لبنان و فلسطین مجاهدت کرد بعد از جنگ تحمیلی نیز در خوزستان در کنار شهید چمران حضور یافت و در عملیات‌های چریکی در شرایط مختلف رشادت و فداکاری‌های خود را نشان داد.

شهید سیدجعفر خراسانی را «سید چریک» در استان خوزستان می شناختند، این شهید بزرگوار ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۰ در نزدیکی سوسنگرد در محل سلیمانیه به درجه رفیع شهادت رسید.

او در بخشی از دفتر خاطراتش می نویسد: من یک چریک مبارز اسلام و پاسدار حرمت خون شهیدانم هدفم جهاد در راه الله، آرزویم پیروزی مستضعفان بر مستکبران. تا ظلم و فساد و منکرات است اسلحه بر زمین نخواهم گذاشت. هر لحظه سنگرم حجله، تفنگم عروس، آهنگم تکبیر من است.

کتاب سمفونی توپ‌ها نیز خاطرات جانباز دفاع مقدس حاج علی خدادوست است و به همت سارا محمدزاده شطرنجی به نگارش در آمده و بتازگی وارد بازار کتب دفاع مقدس شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها